عصر خودرو

پیروزی گلدمن در پرونده صندوق ۶۰ میلیارد دلاری قذافی

عصر بازار- بانک گلدمن ساکس از تمامی اتهامهایی که از سوی صندوق سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد دلاری لیبی مطرح شده بود، تبرئه شد.

پیروزی گلدمن در پرونده صندوق ۶۰ میلیارد دلاری قذافی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری تایمز، چندی پیش مقامات دولت جدید لیبی در شکایت خود خواستار 1٫2 میلیارد دلار خسارت بابت زیان صندوق سرمایه‌گذاری لیبی به دلیل سرمایه گذاری‌های گلدمن ساکس شدند. مقامات دولتی لیبی در شکایت خود ادعا کردند که صندوق سرمایه‌گذاری لیبی در تمام 9 سرمایه گذاریای که از طریق بانک گلدمن ساکس انجام داده است، متحمل خسارات سنگین شده در حالی که  سود کلانی به ارزش بیش از 200 میلیون دلار در پروسه این سرمایه گذاری‌ها عاید این بانک آمریکایی شده است.

    مقامات لیبی رفتار گلدمن ساکس را با مافیا مقایسه کرده‌اند. در مدارک دادگاه نشان داده شده است که کارمندان گلدمن ساکس مقامات صندوق سرمایه‌گذاری لیبی را فاقد دانش اقتصادی، اهالی صحرا و همنشین شترها توصیف کرده‌اند.

    دیروز (جمعه) دادگاه عالی در حمایت از گلدمن ساکس اعلام کرد: مقامات صندوق سرمایه گذاری لیبی پیش از ورود به معاملات اختیاری بانک گلدمن ساکس، از تمامی مفاد قرارداد به طور کامل خبر داشته‌اند، بنابراین شکایت آنها را بیمورد خواند. 

    این در حالی است که براساس اسناد دستگاه قضایی، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعتراف کرده است از هدایای کوچک، مسافرت‌ها و دوره‌های آموزشی برای جلب نظر مساعد مقامات صندوق ذخیره ارزی لیبی در دوره معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی استفاده کرده است.

    برچسب ها