عصر خودرو

معاملات هفتگی ؛

تیر ۹۶، سر رسید پر طرفدار بازار آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران با توجه به تعطیلات هفته گذشته به ۱۱هزار و ۴۳۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۳۳۲میلیارد ریال رسید .

تیر ۹۶، سر رسید پر طرفدار بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای سکه و دلار در هفته نیمه تعطیل گذشته نوسان کمتری را نسبت به هفته های ما قبل تجربه کردند.

    به این ترتیب طی هفته گذشته در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 7 هزار و 400 قرارداد به معاملات تحویل تیر ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از 873 میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اردیبهشت سال آتی با 2 هزار و 172 قرارداد بهای 252 میلیارد ریالی را تجربه کرد و جایگاه دوم را کسب کرد.

    همچنین سر رسید آبان نیز با یک هزار و 111 قرارداد و ارزش بیش 122 میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت. از طرفی سکه تحویل اسفند ماه نیز با حجم  417 قرارداد و به ارزش بیش 47 میلیارد ریال در جایگاه چهارم ایستاد.

    این در شرایطی است که سر رسید دی ماه با کسب جایگاه پنجم حجم 330 قرداد و ارزش 36 میلیارد ریالی را تجربه کرد.

    روند معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته

    نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر کاهش ارزش طلای جهانی و افت و خیز بهای دلار با نوسان قیمت رو به رو شد، به طوری که بهای سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 99 هزار تومان معامله شد و افت0/01 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و 119هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش0/1 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه با افت 0/05درصدی با قیمت یک میلیون و140 هزار تومان معامله شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی با نرخ یک میلیون و 163 هزار تومان، افزایش 0/06 درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 182 هزار تومان، رشد 0/03 درصدی را به ثبت رساند.

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    در روزهای انتهایی سومین هفته مهرماه، همسو با افزایش بهای دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز کمی از ابتدای کانال یک میلیون و 80 هزار تومان فاصله گرفت. سکه تمام بهار آزادی در سومین روز هفته با 3 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 85 هزار تومان رسید. در ادامه این روند، پنج‌شنبه، سکه هزار تومان رشد دیگر را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 86 هزار تومان رسید. با وجود رشد سکه در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه، بازدهی هفتگی این فلز گرانبها منفی باقی ماند و به میزان 2/ 0 درصد ثبت شد. این در حالی است که سکه در دومین هفته مهرماه، افت 5/ 2درصدی را تجربه کرده بود. پایین آمدن بهای اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی است که قیمت سکه در بازار داخلی را تحت فشار قرار داده است.

    برچسب ها