عصر خودرو

پتروشیمی دماوند در فاز ۲ پتروشیمی عسلویه بهره‌برداری خواهد رسید

عصر بازار: پتروشیمی دماوند در فاز ۲ پتروشیمی عسلویه بهره‌برداری خواهد رسید.

پتروشیمی دماوند در فاز ۲ پتروشیمی عسلویه بهره‌برداری خواهد رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پتروشیمی دماوند بزرگترین عامل ارتباطی ٢٤ طرح پتروشیمی در فاز ٢ پارس جنوبی است که عملیات اجرایی فاز1 طرح به همراه آفسایت کل پروژه شروع شده و در مرحله کنونی پروژه نیروگاه فاز نخست با پیشرفت حدود ٩5 درصدی تا چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    با توجه با وابستگی 24 مجتمع فاز دوم پتروشیمی عسلویه به فعالیت پتروشیمی دماوند، این پروژه نیازمند آن است که به سرعت به بهره‌برداری برسد و تا کنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیش از یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

    ظرفیت نصب شده بخش بخار در نیروگاه پتروشیمی دماوند 600 تن در ساعت است و همچنین ظرفیت نصب شده نیروگاه برق نیز 300 مگاوات است و در مرحله نخست ٩۰ مگاوات برق تولید می‌شود، نیروگاه برق و بخار شرکت پتروشیمی دماوند از دو بخش برق و بخار برای خدمات دهی به شرکت‌های فاز2 پتروشیمی منطقه ویژه پارس تشکیل شده است.

    بر این اساس واحد برق شامل 12 واحد توربین گازی (هر یک به ظرفیت 162مگاوات) است؛ در مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه 1٩44 مگاوات در شرائط ایزو است، همچنین برآورد مصرف واحدهای فاز2 معادل 1500 تا 1530 مگاوات در شرائط نرمال و ماکزیمم است.

    گفتنی است در چهار ماهه نخست امسال مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی در پارس جنوبی رشد ٧ درصدی داشته‌اند که در سطح بسیار بالاتری نسبت به رشد 1 درصدی منطقه ماهشهر و 3 درصدی سایر مناطق قرار دارند.

    امسال با افزایش حجم خوراک دریافتی از فازهای جدید پارس جنوبی شاهد افزایش تولید محصولات پتروشیمی از منطقه ویژه پارس خواهیم بود.

    برچسب ها