عصر خودرو

بودجه ۶برابر شد;

مادورو یک تنه بودجه۲۰۱۷ را جلو می برد

عصر بازار- نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا روز جمعه بودجه سال ۲۰۱۷ این کشور را باوجود مخالفت اعضای اپوزیسیون دولت در مجلس که اعتقاد داشتند این کار دور زدن پارلمان است، به امضا رساند.

مادورو یک تنه بودجه۲۰۱۷ را جلو می برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دیوان عالی این کشور روز چهارشنبه گذشته به مادورو اجازه داد که بودجه سال 2017 را بدون نیاز به تأیید نمایندگان این کشور و فارغ از تعهدات قانون اساسی به اجرا بگذارد. مخالفان مادورو که همزمان با وارد شدن کشتی اقتصاد این کشور به بحران عمیق اقتصادی- که باعث شده است مردم به نان شب خود نیز محتاج باشند- در تلاش برای براندازی دولت او هستند، بیان کرده‌اند که دولت سعی دارد هر طور شده در قدرت بماند.

    مادورو در میان تشویق‌های طرفدارانش روز جمعه اعلام کرد که بودجه را آماده در دست دارد. او همچنین وعده داد که به پروژه‌های اجتماعی، حقوق بازنشستگی و حقوق برای خدمات دهندگان اجتماعی منابع مالی تزریق کند. وی بعدازاین با صدای بلند فریاد زد: «زنده‌باد مردم! زنده‌باد اتحاد مدنی – نظامی! زنده‌باد پشتیبانی مردمی در خیابان!»

    این بودجه در حدود 8 هزار میلیارد بولیوار، معادل 8 میلیارد دلار (معادل قیمت ارز در بازار سیاه این کشور) است. این بودجه همچنین 6 برابر بودجه سال جاری میلادی این کشور است که با تورم بسیار بالایی دست‌وپنجه نرم می‌کند!

    مخالفان اعلام کرده‌اند که این اقدام درواقع دفن کردن قانون اساسی است و نمی‌توان نقض مجلس شورای ملی را در تصویب قانون بودجه دور زد.

    به گفته تحلیلگران، مشاوره نگرفتن از کنگره ونزوئلا برای بودجه سال 2017 که به معنای تصویب شدن بودجه تنها توسط رییس‌جمهور این کشور و اجرایی شدن آن بلافاصله بعد از امضای آن است، باعث ترس دارندگان اوراق قرضه شده است؛ به‌خصوص کسانی که در حال انجام مبادله با بودجه برای پرداخت بدهی‌های شرکت دولتی نفت PDVSA هستند.

    مادورو با این کار تمام بار ناشی از تغییرات اقتصادی را یک‌تنه برعهده‌گرفته است. او بیان کرده است که با توجه به طرح فریز نفتی، قیمت نفت این کشور در سال آینده میلادی به 30 دلار در هر بشکه خواهد رسید. این کشور به‌طورمعمول قیمت نفت را در بودجه سالیانه خود در پایین‌ترین میزان آن پیش‌بینی می‌کند تا بتواند هزینه‌های بیشتری را با درآمد اضافه از محل فروش نفت جبران کند.

    برچسب ها