عصر خودرو

تاکید مدیر روابط عمومی سازمان بورس بر حمایت از رویداد بزرگ بازارسرمایه؛

کیش اینوکس محل حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی

عصر بازار- مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس به نزدیکی زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی kish invex، در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گقت: این نمایشگاه فرصتی برای تعامل تخصصی میان شرکت‌های ایرانی و خارجی است و سازمان بورس از این نمایشگاه حمایت معنوی می‌کند.

کیش اینوکس محل حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، یاسر فلاح، رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس با اشاره به اینکه زمان زیادی تا برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس نمانده است، افزود: کیش اینوکس با چند سال تجربه می‌تواند به‌عنوان دومین رویداد بزرگ بازار سرمایه معرفی شود. جزیره کیش نیز به‌عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی مزیت‌های فراوانی برای گرد هم آمدن و برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی داراست. سازمان بورس هم به‌عنوان نهاد ناظر و متولی بازار سرمایه از رویداد‌های اینچنینی در سطح کشورحمایت می‌کند. 
    فلاح ادامه داد: با توجه به اینکه این رویداد می‌تواند درخصوص عمق بخشی به سواد مالی در کشور اثرگذار بوده و جامعه را با فضای بازارسرمایه آشنا کند، از این رو در سه سال گذشته مجموعه سازمان از این نمایشگاه استقبال و حمایت معنوی کرده است. توجه به این نکته ضروری است که تفاوتی که میان نمایشگاه کیش و تهران وجود دارد در مخاطبان است. در تهران ما با مخاطبان عام و سهامداران در ارتباط هستیم که می‌توانند از نزدیک با نهادهای مالی کشور ارتباط داشته و مشکلات خود را بیان کنند. اما در نمایشگاه کیش شرایط متفاوت است، این نمایشگاه محل حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی است که به واسطه برگزاری در منطقه آزاد شرایط حضور آنها تسهیل یافته است. 

    رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه اضافه کرد: سرمایه‌گذار خارجی در این نمایشگاه می‌تواند عملکرد و نقاط قوت بازار سرمایه ایران را به‌خوبی ببیند و مذاکرات قوی‌تری داشته باشد. از طرفی این نمایشگاه می‌تواند زمینه معاملات رودررو را نیز افزایش دهد. حضور سازمان خصوصی‌سازی، شرکت‌های بورسی و شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی می‌تواند فضای تخصصی را به وجود آورد که دو طرف با طرح موضوع‌های مختلف به نقاط مشترک مطلوبی دست یابند.

    مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس در مورد برنامه‌های این سازمان برای برگزاری پنل‌های تخصصی در این نمایشگاه گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی در دستور کار سازمان بورس است و در این زمینه پنل تخصصی بازار سرمایه و تامین مالی از طریق بورس در روز دوم نمایشگاه کیش اینوکس در مجموعه همایش‌های منطقه آزاد کیش با حضور مدیران ارشد بورس‌ها و اعضای هیات‌مدیره سازمان بورس برگزار می‌شود. همچنین ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و در مراسم افتتاحیه و همایش سرمایه‌گذاری سخنرانی خواهند کرد.
    فرهنگ سرمایه‌گذاری، اولویت بورس

    فلاح همچنین در خصوص لزوم ایجاد فرهنگ سرمایه‌گذاری بیان کرد: فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مهم کادر جدید سازمان بورس و اوراق بهادار است. در شرایطی که به‌نظر می‌رسد موضوع آگاه‌سازی در زمینه سرمایه‌گذاری، تا حد زیادی مورد غفلت قرار گرفته است. بنابراین توجه ویژه به این موضوع می‌تواند رهاوردهای مطلوبی را در فضای کلی اقتصاد کشور به‌همراه داشته باشد.

    وی افزود: قطعا در مجموعه روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه‌هایی برای رابطه بیشتر با فعالان اقتصادی که مخاطبان اصلی ما و مردم که مخاطبان عمومی ما هستند در نظر گرفته شده است. این برنامه‌ریزی‌ها در چند دسته شامل فرهنگ‌سازی، آموزش و سواد مالی، ارتباطات بین‌الملل و اقدامات رسانه‌ای است. طرح‌هایی که روابط عمومی در این زمینه دارد در سه دوره کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اجرایی است. در همین زمینه طرح‌های آموزشی ویژه سنین پایین با همکاری آموزش و پرورش از مهم‌ترین برنامه‌های روابط عمومی سازمان بورس است. طی این مدت، برنامه‌ریزی‌های بسیاری در جهت فرهنگ‌سازی و توسعه سواد مالی صورت گرفته است.

    رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه افزود: باید توجه کرد یکی از مسائلی که در راستای توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و افزایش سواد مالی در کشور مورد توجه سازمان بورس و اوراق بهادار است، گنجاندن مفاهیم سرمایه‌گذاری و ادبیات مالی در کتب درسی دانش‌آموزان است. متاسفانه دانش‌آموزان ایرانی تا پایه دوازدهم متوسطه با روش‌های سرمایه‌گذاری، خریداری سهام و همین‌طور مفاهیم ریسک و بازده و سود، آشنایی چندانی ندارند؛ همین قشر که تنها با بازار پول آشنا شده‌اند، با ورود به دانشگاه تصوری از تامین مالی در بازار سرمایه و بورس ندارد. این فرآیند تا جایی ادامه می‌یابد که با شاغل شدن این افراد در مناصب مهم و تاثیرگذار هم، آشنایی با بازار سرمایه و چگونگی استفاده از این ابزار مهم اقتصادی ناچیز باقی می‌ماند. در همین زمینه اجرای این پروژه می‌تواند کمک شایانی به آگاه‌سازی نوجوانان و کودکان داشته باشد.

    مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس اضافه کرد: همچنین از دیگر برنامه‌های آتی روابط عمومی سازمان برای افزایش و بهبود ارتباط با مخاطبان می‌توان به تعامل با مراکز کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و حمایت از شرکت‌های نوپا اشاره کرد. در این زمینه استفاده از علم دانشگاهیان و انتقال دانش تخصصی بازار سرمایه به آنها در اولویت است.راه‌اندازی دایره‌المعارف جامع اینترنتی بازار سرمایه به همراه دوره‌های آنلاین آموزشی از دیگر اقدامات است. این دایره‌المعارف می‌تواند تمامی اطلاعات بازار سرمایه و نهاد‌های زیرمجموعه را در اختیار مخاطبان بازار سرمایه قرار دهد و با به روزرسانی‌های مکرر همگام با بازارهای سرمایه بین‌المللی حرکت کند.برگزاری دوره‌های آنلاین آموزشی که به صورت مجازی برگزار می‌شود نیز از دیگر اقداماتی است که اصول اولیه در حال بررسی است. دراین بخش نیز می‌توان با الگوبرداری از دانشگاه‌های مجازی کلاس‌های آموزشی بازار سرمایه را برگزار کرد و گواهینامه‌های هر دوره را در اختیار مخاطبان قرار داد.

    استفاده از تجارب بین‌المللی در بورس تهران

    فلاح با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه ارتباطات بین‌المللی است، گفت: در همین ارتباط، روابط عمومی اقدامات صورت گرفته در بورس‌های بزرگ و منطقه‌ای را رصد و مانیتور می‌کند و گزارش‌هایی را مبنی‌بر فعالیت‌های آنها نیز دریافت می‌کند.در حال حاضر ارتباطات مستمری با برخی بورس‌های بین‌المللی به‌وجود آمده، با توجه به اینکه کشور ما عضو پیوسته آیسکو است روابط مطلوبی با آن مجموعه شکل گرفته که می‌تواند در آینده نتایج بسیار روشنی داشته باشد. موضوع بعدی درخصوص رابطه بورس ایران و کره‌جنوبی است که طی ماه‌های گذشته نتایج مثبتی داشته است. در همین زمینه در تاریخ 23 اکتبر سال جاری (3آبان) ریاست سازمان بورس سفری به این کشور خواهند داشت و مذاکراتی با مقام ناظر بورس کره‌جنوبی صورت می‌گیرد که طی آن مقدمات یک همکاری بزرگ نهایی می‌شود.به‌طور کلی در بحث روابط عمومی و امور بین‌الملل تلاش‌ها در این راستا است که همکاری‌های مشترکی با همتایان خود داشته باشیم و از تجارب آنها استفاده کنیم. ضمن اینکه آخرین شرایط این بورس‌ها و ابزارهای مالی مورد استفاده آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر شرایط آن در بازار سرمایه ایران موجود باشد آنها را به مجموعه‌هایی که می‌توانند از آنها استفاده کنند معرفی می‌کنیم.

    برچسب ها