عصر خودرو

رویترز:

واردات نفت کره از ایران درماه سپتامبر،۸۵.۵ درصدافزایش یافته است

عصر بازار- خبرگزاری رویترز روز جمعه در خبری اقتصادی گزارش داد: واردات نفتی کره جنوبی از ایران در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، حدود ۸۵.۵ درصد رشد داشته است.

واردات نفت کره از ایران درماه سپتامبر،۸۵.۵ درصدافزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اطلاعات و آمارهای اولیه سازمان گمرک کره جنوبی نشان می دهد که این کشور در سپتامبر گذشته یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که این ارقام بیانگر رشد 85.5 درصدی واردات این کشور جنوب شرق آسیا از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
    رویترز در ادامه آورد: کره جنوبی به عنوان پنجمین کشور واردکننده نفت خام در جهان، در سال گذشته میلادی 12.3 میلیون تن نفت خام وارد کرده است، درحالی که این رقم در سال گذشته حدود 10.4 میلیون تن بوده است.
    قرار است شرکت ملی نفت کره جنوبی به زودی آمارهای نهایی واردات نفت این کشور در ماه جاری میلادی را اعلام کند.
    بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و «جوهیونگ هوان» وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی 13 اردیبهشت ماه سال جاری خورشیدی و همزمان با سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به تهران، سومین یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور را امضا کردند.
    کره جنوبی یکی از مشتریان همیشگی نفت خام ایران بوده است که پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های غرب، میزان نفت و میعانات گازی خود از ایران را افزایش داده است.
    به گزارش ایرنا، علاوه بر تفاهمنامه کلانی که بین وزیران نفت و انرژی ایران و کره جنوبی به امضا رسید، شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت نیز جداگانه اقدام به امضای تفاهمنامه و توافقنامه هایی با شرکت های کره ای کرده اند.
    بر این اساس، تفاهمنامه ای بین «شرکت ملی گاز ایران» و شرکت کره ای «اس کی تلکوم» برای ساخت تجهیزات هوشمند صنعت گاز به امضا رسیده است.

    برچسب ها