عصر خودرو

افزایش شاخص سهام بورس ۱۰۰ لندن به رغم کاهش مجدد قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن در پایان معاملات روز جمعه، آخرین روز معاملاتی هفته، همزمان با کاهش مجدد قیمت نفت خام برنت دریای شمال، افزایش یافت.

افزایش شاخص سهام بورس ۱۰۰ لندن به رغم کاهش مجدد قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز جمعه با افزایش 0.51 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 35 واحد افزایش، به 7 هزار و 13 واحد رسید.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با افزایش 0.25 درصدی مواجه بود و با 103 واحد افزایش، به 17هزار و 980 واحد رسید.
    در همین حال شاخص سهام سایر بورس های مهم اروپایی چون 'دکس' آلمان، کک 40' فرانسه و سهام 'ایبکس 'اسپانیا روند افزایشی داشتند.
    در پایان معاملات روز جمعه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 1.60 درصد، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 1.49 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 1.85 درصد افزایش یافتند.
    پوند انگلیس نیز عصر روز جمعه، در برابر دلار آمریکا با 0.25 درصد کاهش، در مقابل 1.2212 دلار و همچنین با 0.18 درصد افزایش در مقابل یورو، در برابر 1.1094 یورو معامله شد.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز جمعه در بازار لندن، با 30 سنت کاهش به 51.73 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز جمعه با 27 سنت کاهش به 50.17 دلار رسید.
    به گفته تحلیل گران افزایش ارزش دلار از جمله علل کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی بوده است.
    بهای نفت خام در بازار جهانی در حالی در طی چهار روز گذشته روند کاهشی یافته است که روز دوشنبه گذشته به دنبال حمایت روسیه از تصمیم اوپک برای کاهش سطح تولید، به بالاترین حد در یک سال گذشته رسیده بود.
    هر بشکه نفت خام برنت روز دوشنبه گذشته با یک دلار و 53 سنت افزایش نسبت به روز قبل از آن، 53 دلار و 45 سنت معامله شد که بالاترین سطح آن در طی یک سال گذشته بود.
    قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت هم روز دوشنبه گذشته به 51 دلار و 46 سنت رسید که بالاترین سطح آن از ماه ژوئن (خرداد - تیر) به حساب می آید.
    به گفته تحلیل گران همچنان درباره همراهی روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک با برنامه این سازمان برای کاهش تولید و تثبیت بازار نفت، تردیدهایی وجود دارد.
    اعضای اوپک در نشست 28 سپتامبر (هفت مهر) در الجزیره پایتخت الجزایر برای کاهش تولید نفت به محدوده 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.
    این توافق قرار است در نشست رسمی 30 نوامبر (10 آذرماه) اعضای اوپک در وین بررسی و تصویب شود. ایران، نیجریه و لیبی از توافق یاد شده مستثنی هستند.
    هر بشکه نفت خام دریای برنت که در ژوئن سال 2014 میلادی، در حدود 115 دلار به فروش می رسد در اوایل سال گذشته میلادی به حدود 60دلار و در ماه ژانویه گذشته حتی زیر 30 دلار هم رسیده بود.

    برچسب ها