عصر خودرو

ادامه عرضه شکر دولتی;

پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا آخر هفته

عصر بازار- معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۵ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و امروز (شنبه) هزار میلیارد تومان از باقی‌مانده ۴۰۰۰ میلیارد تومانی مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود و مابقی طلب ۱۵ درصدی کشاورزان نیز تا اواخر مهرماه تأمین و پرداخت خواهد شد.

پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا آخر هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی قنبری  اظهار کرد: هیچ کمبودی در بازار برنج، شکر و روغن وجود ندارد و در برخی محصولات مانند شکر که قیمت آن در برخی خرده‌فروشی‌ها همچنان بالاست، آنقدر عرضه را افزایش می‌دهیم تا قیمت دلالان شکسته شود.

    وی افزود: وضعیت بازار و شرایط محصولات اساسی مانند برنج، شکر و روغن در ماه محرم به گونه‌ای بوده و خواهد بود که اگر هر کسی برای نذورات و دسته‌های مذهبی بخواهد کالای مورد نیازش را تأمین کند می‌توانیم به اندازه کافی و با شرایط و قیمت مناسب محصول مورد نیازش را در اختیار او قرار دهیم.

    قنبری با بیان اینکه قیمت عرضه محصولات اساسی مانند برنج، شکر و روغن بر اساس مصوبه دولتی است، افزود: در حال حاضر ذخایر دولتی آنقدر قابل توجه و کافی است که می‌توانیم به هر اندازه‌ای که تقاضا وجود داشته باشد این محصولات را با قیمت‌های تصویبی دولتی در بازار عرضه کنیم و هم اکنون نیز عرضه دولتی در بازار و بورس کالا به حدی بوده که قیمت برنج و شکر در مراکز عمده‌فروشی نسبتا متعادل شده و تنها در برخی خرده‌فروشی‌ها قدری بالاست که البته روند آن نیز نزولی ارزیابی می‌شود.

    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی تأکید کرد: عرضه شکر و برنج در بورس کالا نامحدود است و آنقدر این محصول را در بازار عرضه می‌کنیم و برخی که دلالی کردند و قیمت خود را پایین نمی‌آورند مجبور به کاهش قیمت شوند و قیمت‌شان شکسته شود.

    وی ادامه داد: در بورس کالا همواره عرضه این محصولات بسیار بیشتر از تقاضا برای آن‌هاست به گونه‌ای که به عنوان مثال حدود 6000 تن شکر همواره عرضه می‌شود و تنها 300 تا 400 تن آن خریداری می‌شود. در بین نیز هم ذخایر دولتی از محصول خارجی وجود دارد و هم برنج داخلی در بازار به وفور یافت می‌شود. از سوی دیگر نیز برنج درج یک اروگوئه‌ای با قیمت کیلویی 2855 تومان و شکر نیز با قیمت دولتی کیلویی 2520 تومان در استان‌ها برای تنظیم بازار و در بورس کالا عرضه می‌شود.

    قنبری گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ خودکفایی گندم به صورت پایدار در سال‌های آینده انجام شده و اگر شرایط جوی قدری بهتر شود و بارندگی افزایش پیدا کند می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال‌های بعدی نیز خودکفایی گندم ادامه پیدا کند.

    برچسب ها