عصر خودرو

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت تاکید کرد:

با NFC مطمئن خرید کنید

عصر بازار- مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در رابطه با NFC گفت: این اطمینان را به کاربران میدهیم که استفاده از سرویس پرداخت از طریق NFC از امنیت بالایی برخوردار است و تمامی استانداردهای داخلی و قوانین مورد نیاز بانک مرکزی رعایت شده است.

با NFC مطمئن خرید کنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، رستم شاه گشتاسبی در نشست خبری روزهای اخیر با اشاره به امنیت بالای سرویس پرداخت از طریق NFC و برنامه موبایلی سکه، گفت: سرویس پرداخت از طریق NFC بر مبنای کاملا امنیتی طراحی شده و آخرین دستاوردهای جهانی مورد مطالعه قرار گرفته است. امنیت حرف اول را در این سیستم میزند و به کاربران این اطمینان را میدهیم که استفاده از این سیستم امنیت کامل را تامین میکند.

    وی در ادامه افزود: در سرویس پرداخت از طریق NFC استانداردهای داخلی را رعایت کردهایم و قوانین مورد نیاز را دیدهایم. مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت تصریح کرد: اگر بخواهیم کارت بانکی را از یک اپلیکیشن دیگر استفاده کنیم، باید مجوز بانک‌ها را داشته باشیم. در این راستا شرکت ما در برنامه خود توافق بانکها را هم دیده است و اولین بانکی که با آن به توافق رسیدیم، بانک ملت بود و در حال حاضر فقط با کارتهای بانک ملت می‌توان از NFC استفاده کرد. اما در نظر داریم در آینده نزدیک مذاکراتی را هم با سایر بانک‌ها در استفاده از سرویس پرداخت از طریق NFC را داشته باشیم.

    شاه گشتاسبی با بیان اینکه سرویس پرداخت از طریق NFC از نظر بانک مرکزی مورد پذیرش است، گفت: بانک مرکزی به دنبال فراگیر کردن این طریق پرداخت در سیستم‌های شتاب و شاپرک است تا با استفاده از بستر NFC بتواند با امنیت بالا و راحت‌تر کارت‌های بانکی پرداخت‌ها انجام شود.

    وی افزود: در برنامه توسعه NFC کیف پول الکترونیکی آنلاین و آفلاین را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در بحث آنلاین بستر کاملا امن است اما در بستر آفلاین تا از بحث امنیت آن مطمئن نشویم، رونمایی نخواهیم کرد.

    مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت به آخرین گزارش شاپرک پرداخت و گفت: در شاپرک براساس آخرین گزارش‌ها، سهم 25 درصدی از نظر تعداد تراکنش متعلق به شرکت به‌پرداخت ملت است. یعنی یک چهارم تعداد تراکنش‌ها را  این شرکت در بین 12 شرکت PSP به تنهایی به دوش می‌کشد. همچنین مبلغ پرداخت تراکنش نسبت به سایر شرکت‌ها یک سوم مبلغ تراکنش‌ها است‌ یعنی 34 درصد مبلغ تراکنش‌ها از سوی این شرکت در شبکه پرداخت و انجام می‌شود.

    وی اظهار کرد: در شرکت به‌پرداخت ملت همواره به دنبال ابداع و نوآوریهای روز دنیا بودهایم. در چند سال پیش که بحث موبایل هوشمند شروع شد، فکر استفاده از نرم افزارهای پرداخت و اپلیکیشنهای موبایلی در این شرکت مطرح بوده است. برهمین اساس نرم افزار سکه خود را با قابلیت پرداخت NFC رونمایی کرده‌ایم. این قابلیت بر سیستم عامل اندروید قابل نصب است و در نظر داریم با 150 هزار مرکز فروش قابلیت پرداخت با NFC را آغاز و تا پایان سال به 550 هزار و 600 ارتقا دهیم.

    شاه گشتاسبی در پاسخ به سوال خبرنگار عصر اعتبار درباره اینکه آیا برای نصب این اپلیکیشن هزینه‌ای دریافت می‌شود، گفت: هزینه نصب اپلیکیشن برای مصرف‌کننده رایگان و هزینه تراکنش آن همانند کارت خوان‌ها خواهد بود. مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت ادامه داد: زمان تراکنش استفاده از سرویس پرداخت از طریق NFC نسبت به استفاده از کارت بانکی کمتر خواهد بود.

    برچسب ها