عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی سازی تاکید کرد

مشمولان سهام عدالت مراقب سودجویان باشند

واگذاری سرخابی ها شاید وقتی دیگر

عصر بازار- سبحانی با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت مراقب برخی سود جویی‌ها از قبیل کارت ثبت نام و یا تکمیل فرم در سایت‌های با این عنوان باشند، گفت: در صورت مصوبه جدیدی از سوی دولت یا مجلس شاید سرخابی‌ها واگذار شوند.

مشمولان سهام عدالت مراقب سودجویان باشند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: هم اکنون در حالی 49 میلیون ایرانی به عنوان دارنده سهام عدالت شناخته می‌شوند که طی دوسال اخیر و هر چند وقت یکبار زمزمه‌هایی در برخی از استان های کشور برای سود جویی از این افراد شنیده می‌شود.

    سبحانی با تاکید بر اینکه دارندگان سهام عدالت با هوشیاری مراقب برخی حرکات سودجویانه و کلاه برداران باشند، گفت: گاهی اوقات در برخی شهر های کشور دیده شده که عده ای با سوء استفاده از گمراهی و بی اطلاعی دارندگان سهام عدالت اقدام به چاپ و توزیع کارت‌ها و یا فرم هایی تحت عناوین سهام عدالت و در ازای دریافت مبالغی کرده‌اند که همگی در راستای اغفال مردم و کسب منافع نامشروع بوده است.

    وی افزود: پیش‌تر در یکی از استان های کشور شخصی با انتشار کارت هایی به بهانه سهام عدالت و توزیع آن میان مردم در ازای دریافت مبلغی ادعا کرده بود که دارنده این کارت ها علاوه بر امکان دریافت سود سهام عدالت می‌تواند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز خرید کند.

    سبحانی با بیان اینکه هر گونه اطلاع رسانی در مورد سهام عدالت از طریق وبسایت سازمان خصوصی سازی و یا اظهار نظر های رییس کل این سازمان در رسانه های رسمی دنبال می شود، گفت: به تازگی گردانندگان وبسایت مجعولی به نشانی www.sahamedalat.com در اطلاعیه ای از دارندگان سهام عدالت خواسته تا به فوریت نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت مشخصات خود در این سایت از جمله ارایه تلفن همراه اقدام کنند. در حالی که فعالیت چنین وبسایت‌هایی هیچ گونه وجاهت قانونی نداشته و هیچ ارتباط و وابستگی با سازمان خصوصی سازی و سهام عدالت ندارند.

    به گفته وی دو سال قبل نیز این وبسایت در اقدامی غیر قانونی اقدام به دریافت مبالغی از برخی دارندگان سهام عدالت به بهانه ارایه خدمات به مشمولان سهام عدالت کرده بود که با ورود به موقع نیروی انتظامی از ادامه این سوء استفاده ها جلوگیری شد که به نظر می رسد دوباره این وبسایت فعال شده است.

    مشاور سازمان خصوصی سازی از پیگرد حقوقی گردانندگان وبسایت مذکور و سایر درگاه های اینترنتی تحت عنوان سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی سازی خبر داد و افزود: در حال حاضر سازمان خصوصی سازی علاوه بر میزبان وب و پشتیبانی سرور های سایت های مدعی سهام عدالت با اداره ثبت شرکت ها و نیز نیروی انتظامی مکاتبه کرده مبنی بر این که هیچ گروه و شرکتی نمی تواند با پسوند و پیشوند سهام عدالت فعالیت کند، مگر آنکه از سازمان خصوصی سازی استعلام و یا مجوز رسمی دریافت کرده باشد.

    سبحانی اطلاع رسانی در مورد زمان آزاد سازی سهام عدالت را منوط به تعیین تکلیف برخی مصوبات و ایجاد زیر ساخت ها در سازمان خصوصی سازی دانست و در عین حال با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر دولتی ماندن باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: سازمان خصوصی سازی با برگزاری چهار مرحله مزایده و تلاش های بی سابقه در برابر مقاومت هایی که وجود داشت، علاقه مندی خود را برای واگذاری سرخابی ها نشان داد، اما پس از مصوبه هیات دولت مبنی بر خروج سرخابی ها از فهرست اول و دوم واگذاری ها و به دلیل پایبندی سازمان خصوصی سازی به قانون ، پیگیری این واگذاری را کنار گذاشت.

    وی با بیان اینکه درباره انتقادهایی همچون غیر شفاف بودن سامانه 30-90 و گردش مالی میلیاردی آن به عنوان مانعی در فرایند واگذای سرخابی ها نمی تواند اظهار نظر کند، ادامه داد: دیوان عدالت اداری نیز در راستای تقویت مصوبه هیات دولت در حالی رای به دولتی ماندن سرخابی ها داده که اگر در آینده مجدد از سوی دولت و یا مجلس پرونده واگذاری سرخابی ها بازنگری شود، طبیعی است که این موضوع دوباره روی چرخه واگذاری‌های خصوصی سازی قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها