عصر خودرو

پتروشیمی میاندوآب تا پایان سال ۹۶ به بهره داری می رسد

عصر بازار- مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، این پتروشیمی تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

پتروشیمی میاندوآب تا پایان سال ۹۶ به بهره داری می رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احد مهدوی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از روند ساخت پتروشیمی میاندوآب، اظهار کرد: طرح اجرای این پتروشیمی در سال های گذشته به علت مشکلات مالی و تغییرات طرح غیر فعال شده بود و اکنون با تلاش بیشتر و تسریع در پیشبرد عملیات، عقب ماندگی آن جبران می شود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح 23 درصد پیشرفت دارد، افزود: با بهره برداری از پتروشیمی میاندوآب برای 200 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود و در کنار آن با ایجاد صنایع پایین دستی و مشاغل درآمد زا به طور غیر مستقیم در رونق اقتصادی و رفع بیکاری منطقه تاثیر چشمگیر خواهد داشت.

    مهدوی گفت: در حال حاضر پنج پیمانکار با 170 نفر پرسنل در ساخت پتروشیمی میاندوآب فعالند که بیشتر آنها از نیروهای بومی منطقه هستند.

    وی اضافه کرد: با پیشرفت کار که پروژه وارد فاز تخصصی خواهد شد، تعداد نیروها افزایش خواهد یافت و باز تلاش بر این است که نیروهای بومی و مختص شهرستان میاندوآب به کارگیری شوند.

    مدیر عامل پتروشیمی میاندوآب گفت: این واحد تولیدی، پلی اتیلن سنگین تولید می کنند که ظرفیت آن 175 هزار تن در سال است.

    وی بیان کرد: طرح اولیه این پروژه تولید 300 هزار تن محصول پی.وی.سی بود که بعد از مطالعات و بررسی اقتصادی به تولید پلی اتیلن تغییر یافت و از تابستان سال 94 سرعت ساخت پتروشیمی افزایش یافته و بیشتر تجهیزات آن خریداری شده یا در حال خرید است.

    مهدوی ادامه داد: بعد از اتمام مراحل احداث این پروژه، نیروهای مورد نیاز آن از طریق آزمون تخصصی جذب خواهند شد.

    وی با قدردانی از مسئولان محلی و ملی به جهت همکاری و ایجاد زیر ساخت های لازم به منظور تسریع در اجرای طرح اظهار کرد: امید است با توسعه و ایجاد شهرک های پایین دستی پتروشیمی و امکانات منطقه ای تحولی شگرف در رشد و پویا شدن اقتصاد و رفع بیکاری ایجاد شود.

    نماینده مردم شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از سرگیری مراحل ساخت پتروشیمی میاندوآب بعد از یک دهه وقفه گفت: پتروشیمی میاندوآب سهم بسزائی در اشتغالزائی جوانان، رفع بیکاری و رونق اقتصادی خواهد داشت.

    جهانبخش محبی نیا ادامه داد: امید می رود این پروژه در بازه زمانی پیش بینی شده به بهره برداری برسد .

    وی افزود: صنعتی که در کنار این پروژه ایجاد خواهد شد می تواند در حوزه اشتغال فرصت مضاعف برای منطقه باشد.

    وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم در مجلس و دولت با حمایت از صنایع زمینه را برای پویائی اقتصاد فراهم کنیم.

    بر اساس این گزارش، طرح پتروشیمی میاندوآب همراه با پتروشیمی مهاباد در سال 83 به عنوان یکی از طرح های ملی دولت در منطقه کلنگ زنی شد و در همان سال نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تامین و دیوار کشی شد که متاسفانه و به دلایلی این طرح راکد مانده بود.

    شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

    برچسب ها