عصر خودرو

ادامه همکاری در پروژه ای نیمه تمام

زمینه سرمایه گذاری مستقیم شرکت شل در ایران فراهم می شود

عصر بازار- مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری مستقیم شرکت شل در ایران خبر داد و گفت: امیدواریم با امضای تفاهم نامه اولیه میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و این شرکت، پروژه نیمه تمام تولید فراورده از گاز طبیعی کامل شود.

زمینه سرمایه گذاری مستقیم شرکت شل در ایران فراهم می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، حسین علیمراد با اشاره به موضوع بازگشت شرکت انگلیسی- هلندی شل به ایران، افزود: پس از تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران، شل فعالیت خود را در ایران متوقف کرد، اما با امضای تفاهم نامه اولیه میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و این شرکت برای همکاری در صنعت پتروشیمی، زمینه حضور دوباره آنها مهیا شده است.
    به گفته وی، در تفاهم نامه اولیه با شل به هیچ فرآیندی اشاره نشده است، زیرا محدود کردن تفاهم نامه را در پی خواهد شد. ما اجازه دادیم دو طرف تمایل خود را برای همکاری بیان کنند تا بر اساس آن، مطالعات اولیه برای همکاری آغاز شود.
    علیمراد تاکید کرد: قبل از تحریم، شرکت شل در بخش GTL (فرآیند تولید فرآورده از گاز طبیعی) با ایران همکاری داشت که با افزایش تحریم های اقتصادی، این همکاری متوقف شد اما امیدواریم با امضای تفاهم نامه اولیه، دوباره کار بر روی این پروژه نیمه تمام آغاز شود و در آینده ای نزدیک نیز شاهد سرمایه گذاری مستقیم شل در ایران باشیم.
    برپایه این گزارش، «مرضیه شاهدایی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و «هانس نایکمپ» رییس دپارتمان امور ایران در شرکت شل، روز یکشنبه گذشته (١٨ مهرماه) با حضور «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، «سوزانا ترستال» سفیر هلند در تهران و «فندر» معاون سفیر انگلیس در ایران تفاهم نامه اولیه ای برای همکاری در صنعت پتروشیمی امضا کردند.
    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شل گفت: با درایتی که در فعالان صنعت پتروشیمی کشور مشاهده می شود، بدون تردید پروژه های این شرکت زودتر از پروژه های نفت و گاز اجرایی خواهد شد.
    هانس نایکمپ، رییس دپارتمان امور ایران در شرکت شل نیز گفت: ما معتقدیم که می توانیم با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پروژه های مشترکی در صنعت پتروشیمی داشته باشیم.

    برچسب ها