عصر خودرو

برنامه ایران برای تولید ۴ میلیون بشکه نفت

۸۲ درصد تولید نفت خام ایران توسط شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب

عصر بازار- ۳ میلیون بشکه از میان تولید ۳ میلیون ۶۳۴ هزار بشکه ای نفت خام ایران در روز به شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب اختصاص دارد که براساس برنامه ریزی صورت گرفته در این شرکت تولید نفت خام ایران تا پایان سال جاری به ۴ میلیون بشکه می‌رسد.

۸۲ درصد تولید نفت خام ایران توسط شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس آمار و اطلاعات مراکز بین‌المللی از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ایران روزانه 3 میلیون 634 هزار بشکه نفت تولید می‌کند که در میان 13 عضو اوپک بعد از عربستان و عراق در رتبه سوم قرار دارد.

    در حال حاضر نزدیک به 3 میلیون بشکه از کل تولیدات نفت ایران توسط شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب تولید می‌شود که براساس برنامه ریزی صورت گرفته در این شرکت قرار است تولید نفت خام توسط شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب به بیش از 3 میلیون بشکه در روز تا پایان سال جاری برسد.

    که براین اساس و طبق گفته مسؤولان صنعت نفت تا پایان سال جاری تولید نفت ایران به حدود 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    نکته مهمی که نباید از آن غافل شد، پیشنهاد بیژن زنگنه در اجلاس الجزایر بود که گفت ایران باید 13 درصد از کل تولیدات اوپک را به خود اختصاص دهد و تاکید کرد نظام سهمیه بندی باید در میان اعضای اوپک احیا شود.

    در حال حاضر نیز برخی از دیگر اعضای اوپک از جمله عراق و ونزوئلا و نیجریه نیز خواستار احیای نظام سهمیه‌بندی هستند که مهمترین نتیجه حاصله از احیای نظام سهمیه بندی تولید قانون مند اوپک و همچنین بهبود قیمت نفت است که از سال 2014 روند نزولی به خود گرفته و به کمترین رقم در طول سالهای گذشته رسیده است.

    برچسب ها