عصر خودرو

با اشاره به نشست مشورتی اوپک؛

خادمی: عربستان به این نتیجه رسیده که اشتباه کرده است

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه عربستان به این نتیجه رسیده که اشتباه کرده، گفت: ما باید تلاش کنیم نقش خود را در بازار ایفا کرده و تولید را افزایش دهیم.

خادمی: عربستان به این نتیجه رسیده که اشتباه کرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خادمی در ارزیابی از اجلاس اخیر الجزایر و نشست مشورتی اعضای اوپک، گفت: عربستان تا به امروز در این سال‌ها خوب بازی کرده و اوپک را به دست گرفته است در حالی که ما نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم که بخشی از آن ناشی از شرایط جهانی بوده است.

    وی با اشاره به این که آخرین ضربه عربستان به ما در زمان تحریم‌ها و با افزایش سقف تولید بود، اظهار کرد: حتی با پذیرش فریز نفتی باید تلاش کنیم تا نقش خود را به خوبی بازی کنیم و با افزایش تولید، حق‌مان را از بازار بگیریم اما باید مواظب باشیم به گونه‌ای قیمت‌ها افزایش یابد که مواد خام را به ارزانی نفروشیم.

    نماینده ایذه  باغملک در مجلس،‌ خاطرنشان کرد: عربستان به این نتیجه رسیده که اشتباه کرده، درست است که برای ما مشکل ایجاد کرد اما 5 درصد درآمد عربستان از طریق فروش نفت خام کاهش یافت.

    وی در ادامه با بیان اینکه اوپک باید سقف متناسب با میزان توانایی و مخزن کشورها را تعیین کند، گفت: به نظر می‌رسد عربستان در تلاش است که سقف تولید را در حداکثر نگه دارد و فریز نفتی برایش سهمیه تلقی شود در حالی که باید به سقف قبلی خود برگردد.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه باید متناسب با شرایط بازی کنیم، بیان کرد: باید تلاش کنیم که به شرایط قبل از تحریم‌ها برگردیم و ضمن افزایش تولید، نقش خود را در بازار ایفا کنیم.

    برچسب ها