عصر خودرو

مرحله آخر توافق اوپک؛ وین

عصر بازار- اوپک و روسیه برای بحث کردن در رابطه با کاهش تولیدات به وین رفتند.

مرحله آخر توافق اوپک؛ وین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، اوپک برای ایجاد همکاری با کشورهای غیر اوپکی در رابطه با کاهش تولیدات نفت خام، از استانبول به وین رفتند تا با روسیه که تولیدات خود را در بازار افزایش داده مذاکره کنند.

    وزیر انرژی قطر در همین رابطه گفت: مذاکرات استانبول مثبت بوده و همکاری‌های خوبی بین اعضای اوپک و غیر اوپکی ها ایجاد شده است.

    وزیر امارات متحده نیز دراین خصوص می گوید: برای ایجاد تعادل در بازار تلاش‌های بیشتر از اوپک نیاز است. باید متوجه بود که کشورهای تولیدکننده دیگر مانند تولیدکننده‌های شیل نفتی آمریکا نیز باید کارشان انجام دهند.

    وی ادامه داد: اگر همگی به این نتیجه برسیم که در بازار مازاد عرضه وجود دارد، نیاز داریم که آن را اصلاح کنیم، درواقع یک دعوت‌نامه برای تمامی کشورها برای همکاری فرستاده ایم. زمانی که دومین تولیدکننده بزرگ نفتی جهان قبول همکاری کرد اوپک توانست به هدف اصلی خود در استانبول برسد. مرحله بعدی این است که کشورهای عضو اوپک که نیمی از نفت جهان را تامین می کنند همکاری کنند. به همین دلیل در آینده اوپک با عراق و ونزوئلا در رابطه میزان تولیدات آن ها گفت و گو خواهد کرد.

    دبیر کل اوپک، محمد بارکیندو نیز با اشاره به نقش روسیه گفت: ما از وفاداری روسیه در این رابطه مطمئن بوده و بسیار خوش‌بین هستیم که کشورهای غیر اوپکی نیز با ما همکاری کنند.

    عربستان سعودی در حالی ترکیه را ترک کرد که علاوه بر همکاری خود همکاری را روسیه را برای کاهش تولیدات اعلام کرد. رییس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفته بود که روسیه با همکاری در طرح فریز نفتی مشکلی ندارد.

    جزییات بیشتر در رابطه با اینکه کدام کشور و به چه میزان کاهش تولید انجام دهد در 30 نوامبر در وین بجث خواهد شد.

    گفتنی است کشورهای نیجریه، لبنان و ایران از این شرط مستثنا هستند،چرا که تولیدات این کشورها به دلیل مشکلات سیاسی و تحریم ها کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها