عصر خودرو

امضای یادداشت تفاهم میان ایران و پاکستان برای پایان دادن به مبادلات دلاری

عصر بازار- ایران و پاکستان به منظور ایجاد کاناهای بانکی و پایان دادن به حساب دلاری برای تسویه اعتبارات اسنادی، یادداشت تفاهمی امضا کردند که به موجب آن حساب‌های دو کشور به ارزهای ملی ایجاد می‌شود.

امضای یادداشت تفاهم میان ایران و پاکستان برای پایان دادن به مبادلات دلاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ایران و پاکستان به منظور ایجاد تراکنش‌های تجاری دوجانبه و پایان دادن به حساب دلاری برای تسویه اعتبارات اسنادی، یادداشت تفاهمی امضا کردند تا کانال‌هایی برای این منظور در بانک های مرکزیشان گشایش یابد.

    به نوشته این گزارش، این توافق با هدف از بین بردن موانع تجاری میان دو کشور به امضا رسیده است.

    منابع آگاه در وزارت بازرگانی پاکستان گفتند: «علی رغم رفع تحریم های ایران، این کشور هنوز از امریکا اجازه نیافته است، تا از حساب دلاری برای تسویه ال سی ها برای مبادلات بین المللی استفاده کند.»

    وی افزود: «به منظور پیشگیری از چنین دشواری هایی، پاکستان و ایران توافق کردند تا به نقش دلار در مبادلاتشان پایان دهند. حساب‌های بانکی (دو کشور) به ارزهای ملی شان گشایش می یابد.»

    وزارت بازرگانی پاکستان با سفیر ایران در این کشور این یادداشت تفاهم را به امضا رساندند. با این حال، یکی از مقامات پاکستانی خاطرنشان کرد: همچنین بندی در این سازوکار وجود دارد که اجازه می‌دهد که یک فرد از حساب دلاری در آینده استفاده کند و به محض برداشته شدن تحریم های آمریکا بر مبادلات ایران، هر تاجری می‌تواند از این گزینه استفاده کند.

    پس از لغو تحریم ها علیه ایران، نبود کانال بانکی میان ایران و پاکستان یک مانع کلیدی در سازوکار پرداختی برای تجارت دوجانبه میان دو کشور بوده است.

    مقامات وزارت بازرگانی پاکستان افزودند: «این یادداشت تفاهم به جامعه تجاری دو کشور کمک خواهد کرد تا نگرانی‌های اساسی در رابطه با نبود مکانیزم پرداخت رسمی برطرف کند و در نهایت تجارت دو جانبه را تقویت خواهد کرد.»

    برچسب ها