عصر خودرو

گلنکور خواستار گسترش داد و ستد نفتی با ایران شد

عصر بازار- رئیس بخش نفت شرکت گلنکور گفت، این شرکت به دنبال افزایش تجارت نفتی با کشورهای ایران، لیبی و عراق است تا از عهده فضای تجاری امسال که به نظر بسیار سخت تر از سال گذشته است بر بیاید.

گلنکور خواستار گسترش داد و ستد نفتی با ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الکس بیرد، رئیس بخش نفت شرکت گلنکور گفت، این شرکت به دنبال افزایش تجارت نفتی با کشورهای ایران، لیبی و عراق است تا از عهده فضای تجاری امسال که به نظر بسیار سخت تر از سال گذشته است بر بیاید.

    تجارت نفتی در مناطقی نظیر لیبی و کردستان عراق بخش عمده ای از فعالیت های تجاری بسیاری از تجارت خانه های جهان در طی چند سال گذشته را تشکیل می داده و در شرایطی که بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی تمایلی به ورود به این مناطق نداشتند، موجب سوددهی خوبی برای بسیاری از این تجارت خانه ها شده بود.

    بیرد گفت، گلنکور به دنبال خرید و فروش بیشتر نفت از خاورمیانه و از جمله ایران و عراق و همچنین لیبی و روسیه خواهد بود.

    «ما در حال حاضر فرآورده های نفتی را از شرکت ملی نفت ایران و شرکت های خصوصی خریداری می کنیم و به دنبال گسترش فعالیت هایمان به حوزه نفت خام هستیم.» وی افزود، او به دنبال ورود به بخش صادرات فراورده های نفتی ایران قبل از تامین مالی است.

    شرکت گلنکور پس از فروش خوب نفت و زغال سنگ در سال 2015، در نیمه نخست امسال با کاهش 47 درصدی درآمدهایش در بخش داد و ستد انرژی مواجه بود و میزان درآمدهایش در این بخش به 252 میلیون دلار رسید.

    اما حجم تجارت نفتی این کشور 33 درصد افزایش داشته و به 4.4 میلیون بشکه در روز رسیده است. بدین ترتیب گلنکور در مسیر باز پس گیری جایگاه خود به عنوان دومین تاجر مستقل جهان قرار دارد.

    برچسب ها