عصر خودرو

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان:

تکنولوژی کمپانی شِل به پتروشیمی ابن سینا همدان منتقل می‌شود

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت و معدن همدان گفت: برای نخستین بار کمپانی شِل وارد ایران شده و قرار است در زمینه تکنولوژی در پتروشیمی ابن سینا سرمایه‌گذاری کند.

تکنولوژی کمپانی شِل به پتروشیمی ابن سینا همدان منتقل می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا متین ظهار داشت: کمپانی شِل برای نخستین بار وارد ایران شده و با پتروشیمی ابن‌سینا مذاکراتی برای انتقال تکنولوژی و عقد قرارداد در این زمینه داشته است.

    وی با اشاره به اینکه در گذشته انتقال تکنولوژی از سوی کمپانی شِل به کشور انجام نمی‌شد، افزود: کمپانی شِل وارد ایران شده و پروژه ابن سینا را مورد بررسی و بازدید قرار داده تا بتوان در زمینه انتقال تکنولوژی با آنها همکاری کرد.

    متین با بیان اینکه قرار است مسئولان کمپانی تصمیم نهایی خود را به پتروشیمی ابن سینا اعلام کنند، گفت: در گذشته قرار بود تکنولوژی از طریق کشور چین برای پتروشیمی ابن‌سینا منتقل شود.

    وی تصریح کرد: ارزش تکنولوژی کمپانی شِل برای پتروشیمی ابن سینا 350 میلیون دلار بوده و این در حالی است که تکنولوژی کشور چین 168 میلیون دلار ارزش داشت.

    رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با اعلام اینکه امیدواری بسیاری برای عقد قرارداد بین پتروشیمی ابن سینا و کمپانی شِل وجود دارد، اظهار داشت: این کمپانی سابقه بسیار بالایی در مواد پتروشیمی داشته و دانش فنی در اختیار آنها شاید در اختیار معدود کشورهای دنیا باشد.

    بر اساس این گزارش، پتروشیمی ابن سینا در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین احداث می‌شود که در حال حاضر زیرسازی‌های این پتروشیمی در دست اقدام بوده و تسهیلات 220 میلیون دلاری آن توسط صندوق توسعه ملی مورد موافقت قرار گرفته و در آستانه عقد قرارداد با بانک است.

    برچسب ها