عصر خودرو

بلومبرگ اعلام کرد

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورویی ام تی ان در اوبر ایرانی

عصر بازار- شرکت اپراتور آفریقای جنوبی "گروه ام تی ان" که یک میلیارد دلار از درآمدش در ایران مانده است، موافقت کرد ۲۰ میلیون یورو (۲۲ میلیون دلار) برای حمایت از برنامه تاکسی آنلاین اسنپ سرمایه گذاری کند.

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورویی ام تی ان در اوبر ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بلومبرگ در گزارشی به نقل از شهرام شاهکار، مدیرعامل شرکت اسنپ اعلام کرده که این سرمایه گذاری به ما امکان می دهد فعالیتمان را با سرعت بیشتری به شهرهای دیگر توسعه دهیم.

    سرمایه گذاری ام تی ان در اسنپ، حضور این اپراتور تلفن همراه در ایران را تحکیم می کند. این شرکت بدنبال توافق هسته ای و برداشته شدن تحریمهای اقتصادی علیه ایران، بدنبال خارج کردن 1.1 میلیارد دلار درآمدش از ایران است.

    برت گوشن، مدیرعامل سابق ام تی ان در ماه اوت اظهار کرده بود به دلیل عدم وجود روابط بانکی میان ایران و بانکهای بین المللی، حداقل پنج ماه طول می کشد تا این اپراتور بتواند درآمدش را از ایران منتقل کند.

    گروه ام تی ان که بزرگترین شرکت تلفن همراه آفریقا از نظر میزان فروش است، از طریق "گروه اینترنت میدل ایسترن" و "آفریقا اینترنت هولدینگز" در شرکتهای فناوری نوپا سرمایه گذاری می کند. هر دوی این شرکتها، سرمایه گذاری مشترک ام تی ان با شرکت "راکت اینترنت" آلمان هستند که در سرمایه گذاری ام تی ان در ایران حضور ندارد.

    ام تی ان در ایرانسل که دومین اپراتور تلفن همراه بزرگ ایران است، 49 درصد سهم دارد. ایرانسل یکی از سرمایه گذاریهای ام تی ان در 22 بازار منطقه آفریقا و خاورمیانه است.

    "گروه اینترنت ایران" صاحب شرکتهای تجارت الکترونیکی شامل اسنپ، فروشگاه بامیلو و سرویس تحویل غذای زودفود است. سرویس تاکسی آنلاین اسنپ که نسخه ایرانی خدمات اوبر است، از دو سال قبل که راه اندازی شد تاکنون حدود 500 هزار مشترک و 10 هزار راننده دارد.

    بر اساس این گزارش مدیرعامل اسنپ درباره سود و درآمد این شرکت حاضر به اظهارنظر نشد و تنها عنوان کرد هدف اسنپ، گسترش فعالیت به سایر شهرهاست.

    برچسب ها