عصر خودرو

افزایش نسبی قیمت‌ها در معاملات بازار سرمایه

عصر بازار: بورس تهران بعد از رکود متوالی در چند هفته اخیر، این هفته معاملاتی خود را با روند دیگری آغاز کرد و با افزایش نسبی قیمت ها مواجه شد.

افزایش نسبی قیمت‌ها در معاملات بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بورس تهران بعد از رکود متوالی در چند هفته اخیر، این هفته معاملاتی خود را با روند دیگری آغاز کرد و با افزایش نسبی قیمت ها مواجه شد.

    بورس تهران بعد از روند نزولی در هفته های متوالی، با رشد نسبی قیمت ها و شاخص رو‌به رو شده است. به طوری که شاخص کل بورس 245 واحد رشد کرد و به رقم 64.451 واحد رسید .

    فملی با 38 واحد و وبصادر با 32 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند .

    بعلاوه  در بازار فرابورس، شاخص ایفکس 10 واحد رشد کرد و به رقم 738 واحد رسید . میدکو و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند .

    همچنین در بازار روز آغازین هفته حرکت گروه بانکی موجب جنبش نسبی سایر گروه ها و افزایش تقاضای خرید در بازار سرمایه شد تا جایی که علاوه بر شرکت های بانکی، شرکت های خودرویی، پالایشگاهی و حمل و نقل نیز شاهد رشد تقاضا بودنددر گروه بانکی همچنین تمامی نمادها شاهد معاملات مثبت بودند بجز بانک انصار که منفی معامله شد در دقایق ابتدایی بازار شاهد معاملات بلوکی در بانک صادرات بودیم.اما معاملات این گروه درسایر روزهای معاملاتی هفته منفی بود و حرکت آن ها در مدار صعود دوام چندانی نداشت.

    بعلاوه معاملات گروه خودرو  و ساخت قطعات نیزدر آغاز معاملات هفته با تقاضا همراه بود و تقریبا تمامی نمادهای گروه در محدوده مثبت معامله شدند و اغلب به صف خرید رسیدند.معاملات نمادهای این گروه در سایر روزهای هفته نوسان داشته و گاهی منفی و گاهی مثبت معامله شدند.

    بر این اساس در گروه برقی، بترانس معاملات پرحجمی در محدوده مثبت پشت سر گذاشت؛ در گروه نفتی و پالایشی پیش بینی جدید شپنا منتشر شد. این شرکت با توجه به سرمایه جدید 20.000.000 میلیون ریالی سود هر سهم سال مالی جاری را 420 ریال اعلام کرد و طی سه ماهه ابتدای سال توانست 93 ریال معادل 22 درصد از این مبلغ را محقق کند. پالایشگاه بندرعباس نیز سود هرسهم سال جاری را با 5 درصد افزایش نسبت به اولین پیش بینی خود 22 تومان اعلام کرد؛ این در حالی است که شرکت برای سال گذشته 50 تومان سود به ازای هر سهم محقق کرده بود.

    این در حالی است که در گروه فلزات اساسی، فملی پس از سه روز معاملات مثبت وارد فاز منفی شد و تا محدوده منفی 4 درصد با کاهش قیمت همراه بود؛ حدود 50 درصد از حجم معامله 5 میلیونی این نماد بین سهامداران حقوقی مبادله شد.

    گفتنی است در گروه رایانه ای ها، رانفور پس از چندین روز متوالی صف خرید مشمول رفع گره معاملاتی شد. رانفور همچنین طی اطلاعیه ای در کدال اعلام  کرد که روند عملکرد شرکت در سال جاری مطابق با بودجه ارسال شده بوده و تعدیل   خاصی در سود هر سهم سال جاری پیش بینی نمی شود که از جمله خبرهای مهم گروه ها می باشند.

    برچسب ها