عصر خودرو

در ماه سپتامبر؛

صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا ۱۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- صادرات نفت‌خام ونزوئلا به ایالات متحده در ماه سپتامبر ۱۰ درصد افزایش یافت.

صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا ۱۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، بر اساس داده‌های تامسون رویترز، صادرات نفت‌خام ونزوئلا به ایالات متحده در ماه گذشته (سپتامبر) با 10 درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن (اوت) به علت بالا رفتن حجم صادرات نفت‌خام ترکیبی، به ٧٨٦ هزار و ٨٣٥ بشکه در روز رسیده است.

    بر اساس منابع آگاه شرکت‌های نفتی، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) و شرکت‌های وابسته به آن در ماه‌های اخیر، تحویل محموله های انواع نفت‌خام ترکیب شده با نفتا را کاهش داده اند و به جای آن بیشتر از نفت سبک تولید داخل و وارداتی برای تهیه نفت‌خام ترکیبی استفاده کرده اند.

    این راهبرد منجر به افزایش صادرات نفت‌خام نوع میری (Merey) شده که نوعی نفت‌خام سنگین است که در ایالات متحده و کشورهای آسیایی، تقاضای بیشتری برای آن وجود دارد.

    بر اساس این اطلاعات، فروش نفت‌ میری (Merey) ونزوئلا به ایالات متحده در سپتامبر به ٣١٩ هزار بشکه در روز رسیده که بیشتر از ٢ برابر حجم تحویل داده شده به این کشور در ماه پیش از آن (اوت) است.

    این در حالیست که صادرات روزانه نفت‌خام رقیق شده (DCO) ونزوئلا که با نفتا ساخته می شود از ١٥٣ هزار و 700 بشکه در ماه اوت به 106 هزار بشکه در ماه سپتامبر، کاهش یافته است.

    خریداران اصلی نفت ونزوئلا در ایالات متحده در ماه گذشته، شرکت سیتگو پترولیوم، تاسیسات پالایشی به وابسته به پی دی وی اس ای با ١٤ محموله و پس از آن شرکت‌های فیلیپس ٦٦، والرو انرژی و شورون بوده اند.

    هر چند تولید نفت‌خام ونزوئلا، عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در سال جاری 2016 به علت چرخه طولانی قیمت‌های پائین نفت که بر صادرات این کشور تاثیر منفی گذاشته، به میزان قابل توجهی افت کرده است، اما آمار رسمی، نشانگر بهبود مختصری در ماه سپتامبر و رسیدن سطح تولید ونزوئلا به ٢ میلیون و 420 هزار بشکه در روز بود.

    برچسب ها