عصر خودرو

اوپک رکورد تولید را زد

عصر بازار- آمارهای جدید نشان می دهد که نهایی شدن توافق اوپک چقدر سخت خواهد بود. کاهش تولیدی در این جا وجود ندارد؛ اوپک رکورد تازه ای زده است.

اوپک رکورد تولید را زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، کارهایی که اوپک در سپتامبر انجام داد، این گونه بود: 1- توافق بر سر کاهش تولید نفت خام؛ 2- رکورد تولید نفت زده شد.

    گزارش های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان می دهد که این کارتل نفتی، تولید نفت خام خود را به 33.4 میلیون بشکه در روز در سپتامبر رساند.

    این رکورد جدید در میزان تولید اوپک است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، 1.3 میلیون بشکه بیشتر است. این افزایش از کشورهای عراق، نیجریه و لبنان تامین شده است که همگی به دلیل مشکلات تروریسمی در گذشته، تولیدشان کاهش پیدا کرده بود.

    تولید عراق 100 هزار بشکه افزایش پیدا کرد؛ به طوری که در حال حاضر 4.5 میلیون بشکه در روز تولید می کند. تولید نیجریه و لبنان نیز 100 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

    آمارهای جدید نشان می دهد که نهایی شدن توافق اوپک چقدر سخت خواهد بود. این توافق توانسته قیمت نفت را به نزدیکی 50 دلار برساند.

    عربستان سعودی در سپتامبر تولید خود را 87 هزار و 500 بشکه در روز کاهش داده است. این نشان می دهد که عربستان برای اجرایی شدن این توافق آماده است.

    برچسب ها