عصر خودرو

تحلیل وضعیت دلار در برابر ریال؛

گام های آرام صعودی در دلار

عصر بازار- نرخ دلار امریکا در مقابل ریال آرام آرام در حال افزایش است و مطابق تحلیل قبلی فعلا اهداف ۳۶۰۰ و ۳۶۵۰ را در سر دارد.

گام های آرام صعودی در دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  قیمت فعلی دلار امروز و پس از دو روز تعطیلات به عدد 3595 تومان هم رسید. احتمال یک اصلاح حدود 30 تومانی از ناحیه 3600 تومان به سمت 3570 تومان وجود دارد .

    باید توجه داشت که عدد 3600 تومان فقط یک ناحیه مقاومتی روانی در بازار است و نباید انتظار بزرگی از این سطح در مقابل صعود داشته باشیم چرا که بواسطه یک هیجان در بازار میتواند براحتی شکسته شده و حتی پرش ناگهانی قیمت به سمت 3620 تومان برای هر دلار را هم داشته باشیم. ولی ناحیه 3650 تومان از قدرت مقاومت بالاتری برخوردار است و اگر در این ناحیه بحث تک نرخی شدن ارز مطرح نگردد و یا بازار ازاد و آتی ارز شکل نگیرد باید منتظر حرکات غیر قابل انتظار هم باشیم.

    مبحث تک نرخی شدن ارز و راه اندازی بازار  آتی ارز می تواند در نوسانات کوتاه مدت تاثیراتی داشته باشد که محتمل ترین سناریو را در تحلیل قبلی نوشتیم که شامل یک صعود به سمت بالا که احیانا اعداد 3800-3900 تومان  و بعد نزول تا حوالی 3500 تومان می باشد که احتمالا چند هفته و یا حتی چند ماه زمان نیاز داشته باشد ولی حرکت صعودی اولی نسبتا سریع خواهد بود که احتمالا  طی چند روز شکل خواهد گرفت.
     

    نویسنده: سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار
    برچسب ها