عصر خودرو

در ۹ ماهه ۲۰۱۶

واردات نفت هند از ایران ۲ برابر شد

عصر بازار- در ۹ ماهه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۶ متوسط واردات نفت هند از ایران ۴۱۱ هزار ۹۰۰ بشکه در روز بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۰.۵ درصدی داشته است.

واردات نفت هند از ایران ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، واردات نفت ایران توسط هند در ماه سپتامبر با کاهش 4.1 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 552 هزار و 200 بشکه در روز رسید.

    در عین حال واردات نفت هند از ایران پس از لغو تحریم ها 2 برابر شده است. واردات نفت هند از ایران در ماه اوت به بالاترین رقم در 15 سال گذشته رسیده بود.

    بر اساس این گزارش در 9 ماهه ژانویه تا سپتامبر 2016 نیز متوسط واردات نفت هند از ایران 411 هزار 900 بشکه در روز بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 90.5 درصدی داشته است.

    منابع هندی گفته اند این کشور قصد دارد بخش مهمی از مخازن ذخیره استراتژیک نفت خود را با استفاده از نفت ایران پر کند. نخستین فاز مخازن ذخیره نفت هند 12 میلیون بشکه گنجایش دارد که دولت هند تصمیم گرفته است نیمی از این ظرفیت یعنی 6 میلیون بشکه را با نفت ایران پر کند.

    در حال حاضر شرکت پالایشگاهی مانگالور 2 میلیون بشکه نفت ایران را توسط نفتکش دینو دریافت کرده است که برای پر کردن مخازن ذخیره استراتژیک هند مورد استفاده قرار می گیرد.

    هند که 80 درصد نیاز خود به نفت خام را از خارج تامین می کند برای در امان ماندن از نوسانات بازار در حال ساخت مخازن ذخیره نفت در 3 نقطه و به ظرفیت مجموع 36.87 میلیون بشکه است. این رقم معادل نیاز 2 هفته ای هند به واردات نفت است.

    برچسب ها