عصر خودرو

گفت‌و‌گو با معاون تامین سرمایه لوتوس پارسیان:

نخستین تامین مالی برای شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شد

عصر بازار- پذیره‌نویسی سهم یک عمل حقوقی است که به واسطه آن شخصی متعهد میشود مبلغی را به شرکت آورده و معادل آن در شرکت سهامی عام شریک شود.

نخستین تامین مالی برای شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در همین ارتباط در روزهای گذشته اطلاعیه ای مبنی بر پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در شرکت فرابورس داده شده که اهمیت آن در انتشار و ورود ابزارهای نوین تامین مالی در ایران است. بر این اساس با ابوالفضل شهرآبادی، معاون تامین سرمایه لوتوس پارسیان گفت وگوی کوتاهی انجام داده ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.

    - طبق اطلاعیه رسمی اوراقی برای پذیره‌نویسی در شرکت فرابورس ایران دارید، در رابطه با این اوراق توضیح دهید.

    شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان (سهامی خاص) 480 هزار اوراق اجاره را با هدف توسعه فعالیت عملیاتی پذیره‌نویسی کرده است. همانطور که می دانید، شرکت های تامین سرمایه همیشه برای دیگر صنایع و شرکتها دست به انتشار اوراق تامین سرمایه میزنند و شرکت تامین سرمایه نیز برای نخستین بار در ایران این اوراق را برای تامین مالی خود منتشر می‌کند. قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال و به ارزش کلی 48 میلیارد تومان در شرکت فرابورس ایران پذیرهنویسی می‌شود. 

    - پشتوانه این اوراق تامین سرمایه چیست؟

    همانطور که اطلاع دارید قسمت بزرگی از منابع مالی شرکت های تامین سرمایه در ساختمان های اداری این شرکت ها بلوکه شده است. از این رو تصمیم شرکت بر این بوده است که برای استفاده از این پول های بلوکه شده اوراق را به پشتوانه همین ساختمان اداری منتشر کند. در واقع با انتشار اوراق روی دارایی های مسکوت، منابع بلوکه شده را با نرخ تامین مالی مناسبی عرضه می کنیم.

    - پذیره‌نویسی این اوراق در چه زمانی آغاز شد؟

    روز شنبه 17 مهرماه به مدت سه روز کاری این اوراق منتشر شد. لازم به ذکر است، معاملات ثانویه اوراق مذکور پس از پذیره‌نویسی، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران صورت می‌گیرد.

    - چه زمانی برای سررسید این اوراق در نظر گرفته شده و سود این اوراق چقدر است؟

    قرار بر این است که نرخ اجاره بهای 16 درصد سالانه در نماد لوتوس991 پذیرهنویسی شود که مواعد پرداخت درآمد اجاره به صورت هر سه ماه یک بار در نظر گرفته شده است. همچنین مدت اوراق اجاره 4 ساله با تاریخ سررسید 17/07/1399 ارزیابی شده است.

    برچسب ها