عصر خودرو

گزارش اوپک از سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شد؛

افزایش ۲۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

قیمت به ۴۱.۳۹ دلار رسید

عصر بازار- سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) از افزایش ۲۱ هزار بشکه ای تولید نفت ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ خبر داد و قیمت نفت ایران در این ماه را ۴۱.۳۹ دلار اعلام کرد.

افزایش ۲۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش خود از افزایش 21400 بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در سپتامبر 2016 خبر داد. تولید نفت ایران در این ماه به 3.665 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    تولید مجموع 14 عضو اوپک در سپتامبر 2016 نیز 220 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته و به 33.394 میلیون بشکه در روز رسیده است .

    بر اساس این گزارش عراق بیشترین افزایش تولید و عربستان بیشترین کاهش تولید در ماه میلادی گذشته را داشته اند. تولید عراق در ماه سپتامبر 105 هزار بشکه در روز افزایش و تولید عربستان 87 هزار بشکه در روز کاهش داشته است .

    این گزارش همچنین از کاهش قیمت نفت ایران در ماه سپتامبر خبر داده است. قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در این ماه به 41.39 دلار رسیده که 78 سنت از ماه قبل کمتر بوده است.

    متوسط قیمت نفت سنگین ایران در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی نیز 37.14 دلار اعلام شده است که حدود 15 دلار کمتر از مدت مشابه سال قبل از آن بوده است .

    برچسب ها