عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

غیراوپکی ها مایل به کمک به برقراری توازن در قیمت نفت هستند

عصر بازار- 'خالد الفلیح' وزیر نفت عربستان گفت، شاهد نشانه هایی دال بر تمایل کشورهای غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) برای کمک به برقراری توازن در قیمت نفت در بازار است.

غیراوپکی ها مایل به کمک به برقراری توازن در قیمت نفت هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، الفلیح که در نشست چهارشنبه بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در استانبول شرکت نمی کند، در کنگره جهانی انرژی در استانبول به خبرگزاری رویترز گفت، نشست فردا «چهارشنبه»، جلسه ای مشورتی و غیررسمی بین کشورهاست.

    وی افزود، با توجه به کارها و مسئولیت هایی که از قبل مشخص شده است، در نشست فردا شرکت نمی کنم اما از دور آن را دنبال می کنم و از آنچه کشورها درباره آن توافق کردند، با خبر می شوم.

    وزیر نفت عربستان با بیان این مطلب که در استانبول با 'الکساندر نوواکا' وزیر انرژی روسیه دیدار کرد، گفت، کنفرانس انرژی در استانبول گامی بزرگ رو به جلو بود.

    وی خاطر نشان کرد، با توجه به گفت وشنودهایی که در حاشیه کنفرانس انرژی داشتم، کاملا واضح است که بسیاری از کشورها حامی تصمیم اوپک در الجزایر نیستند اما، مشتاق مشارکت هستند. صحبت از حمایت نیست بلکه سخن از همکاری در مسیری است که ما به دنبال آن هستیم تا از طریق آن برای تسریع روند برقراری توازنی که از قبل در جریان است، تلاش کنیم.

    به گفته وی، این تلاش ها فی نفسه در رابطه با قیمت نفت نیست بلکه این پیام را برای صنعت نفت می فرستد که سرمایه گذاری را دوباره از سربگیرد.

    به گزارش رویترز، قیمت نفت از اواسط 2014 به شدت سقوط و تولیدکنندگان و شرکت های نفتی را ناچار به توقف پروژه ها و سرمایه گذاری های نفتی کرد.

    عربستان به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان در حال حاضر روزانه 10 میلیون و 600 هزار بشکه نفت تولید می کنند و ظرفیت تولید آن 12 میلیون و 500 هزار بشکه در روز است.

    الفلیح گفت، با وجود پتانسیل قابل توجهی که وجود دارد ما از صنعت نفت می خواهیم از بخشی از ظرفیت خود چشم پوشی کند تا جوابگوی موارد اضطراری باشیم. برای این کار باید شروع به سرمایه گذاری در همه بخش های این صنعت و نواحی مختلف کنیم. از این نگرانیم که ظرفیت جدید سال های آینده برای تامین تقاضای تدریجی و جبران کاهش طبیعی کافی نباشد.

    وی افزود، افزایش متوسط ظرفیت ناشی از کل صنایع(نفت)، چیزی است که ما خواستار آن هستیم.

    برچسب ها