عصر خودرو

سرمایه گذاری میلیاردی عربستان در گاز

عصر بازار- شرکت سعودی آرامکو قصد دارد در ۱۰ سال آینده، صدها میلیارد دلار در بخش گاز جهان سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری میلیاردی عربستان در گاز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، امین حسین ناصر، مدیر‌ عامل شرکت سعودی آرامکو عربستان گفت: این شرکت قصد دارد در 10 سال آینده 300 میلیارد دلار در کشورهای جهان سرمایه گذاری کند که بخش عمده آن در بخش گاز خواهد بود.

    وی که در کنگره جهانی انرژی استانبول ترکیه سخن می گفت، بدون ارایه توضیح بیشتر در این باره، افزود: سال 2018 زمان مناسبی برای عرضه اولیه شرکت سعودی آرامکو است.

    به گفته مدیر عامل شرکت سعودی آرامکو، این شرکت اطمینان دارد که تا سال 2018 قیمت‌های نفت بهبود خواهد یافت و شرایط بازار برای بزرگ‌ترین عرضه سهام جهان، فراهم خواهد شد.

    وی افزود: تمامی بازارهای سهام جهان برای عرضه اولیه سهام تا پنج درصد سهام سعودی آرامکو بررسی می شود.

    شاهزاده محمد بن سلمان معاون ولیعهد عربستان سعودی در سال جاری میلادی (2016)، طرح گسترده و جاه طلبانه ای برای پایان دادن به اعتیاد این کشور به درآمد صادرات و فروش نفت‌خام و تبدیل این کشور به یک قدرت سرمایه گذاری جهانی اعلام کرد.

    ارایه کمتر از پنج درصد سهام شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو در هسته مرکزی این طرح برای سرمایه گذاری در بازارهای انرژی جهان به منظور کاهش وابستگی به فروش نفت قرار دارد.

    بیست و سومین کنگره جهانی انرژی روز یکشنبه (١٨ مهر ماه) با شعار «گسترش صلح» در عصر بحران انرژی، در استانبول آغاز بکار کرد.

    ترکیه اعلام کرده است که این کنگره، افزون بر ایجاد فرصت‌های همکاری در زمینه انرژی، به گسترش ثبات منطقه‌ای نیز کمک می‌کند.

    برچسب ها