عصر خودرو

رئیس صندوق بین‌المللی پول:

موفقیت ایران در مقابله با آثار بحران کاهش قیمت نفت ستودنی است

عصر بازار- رئیس صندوق بین‌المللی پول عنوان کرد: موفقیت‌های ایران در کنترل تورم و مقابله با آثار بحران کاهش قیمت نفت، قابل تحسین است.

موفقیت ایران در مقابله با آثار بحران کاهش قیمت نفت ستودنی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی،کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در دیدار با علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی با ابراز خرسندی از این که پس از ٢ دهه با بالاترین مقام اقتصادی دولت ایران دیدار می‌کند، موفقیت‌های ایران در کنترل تورم و مقابله با آثار بحران کاهش قیمت نفت را یادآور شده و آن را قابل تحسین دانست.

    وی افزود: در خصوص همکاری بانک‌های بزرگ با بانک‌های ایرانی مشکلات وجود دارد که به سهم خودم تلاش می‌کنم با مقام‌های آمریکایی رایزنی کرده تا این مشکلات مرتفع و روند همکاری‌های بیشتر ایران با نهادهای مالی بین‌المللی تسریع شود.

    رئیس فرانسوی صندوق بین‌المللی پول از آغاز دور جدیدی از همکاری‌ها با ایران خبر داد و تصریح کرد: ما در موضوع آموزش، انتقال تجربیات سایر کشورها و دانش فنی برنامه‌هایی برای همکاری با ایران داریم که ارائه خواهیم کرد.

    این نخستین دیدار یک وزیر اقتصاد ایران پس از ٢ دهه با رئیس صندوق بین‌المللی پول است، لاگارد را در این دیدار معاونان و روسای کارگزاری‌های صندوق همراهی کردند.

    موفقیت دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم

    همچنین علی طیب نیا  در این دیدار گفت: ما در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه اقتصاد ایران در این برهه، اصلاحات ساختاری و زیربنایی را شروع کرده‌ایم.

    وی افزود: نتایج این اصلاحات به آرامی در حال خودنمایی است و موفقیت‌های دولت یازدهم در کاهش و کنترل نرخ تورم و همچنین مدیریت بحران کاهش شدید قیمت نفت ناشی از پیشبرد همین سیاست است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی به گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران اشاره و تصریح کرد: گزارش اخیر صندوق رویکرد مثبتی به اقتصاد ایران داشته و توانسته به خوبی برخی از توفیق‌های دولت را ترسیم کند.

    برچسب ها