عصر خودرو

نوامبر پیش رو؛

جزئیات میزان تولیدات نفتی مشخص می‌شود

عصر بازار- دبیرکل اوپک خبر داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه «تعهدی سخت و جدی» به کشورهای تولیدکننده نفت اوپک داده است تا این کشور نیز به توافق فریز نفتی بپیوندد.

جزئیات میزان تولیدات نفتی مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در استانبول که وزرای انرژی و نفت جهان برای کنگره جهانی انرژی در این شهر جمع شده‌اند، گفت: «ما به تعهد روسیه کاملاً اطمینان داریم.» وی افزود: «گفت‌وگوها با روسیه کاملاً سازنده بودند.»

    روسیه به‌عنوان دومین تولیدکننده نفت بزرگ دنیا، روز سه‌شنبه بیان کرد که آن‌ها با هر نوع دستورالعمل برای کنترل تولید نفت موافقت می‌کنند. پوتین نیز روز دوشنبه از طرح فریز نفتی که کشورهای اوپک به دنبال آن هستند، کاملاً حمایت کرد.

    این حرکت روسیه، موفقیت در اجرای طرح فریز نفتی را به دست کمیته اوپک می‌سپارد؛ چراکه این کمیته باید در مورد میزان نفت تولیدی عراق و ونزوئلا با این دو کشور به تفاهم برسد.

    بارکیندو در این‌ باره اعلام کرد: هنوز خیلی زود است که در مورد سهمیه تولیدی هر یک از کشورها بحث شود.

    اعضای اوپک در نشست الجزیره که ماه گذشته میلادی برگزار شد، به این توافق رسیدند که میزان تولید نفت در حدود 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز باقی بماند.

    میزان تولیدات ماه سپتامبر این کشورها، 33.75 میلیون بشکه در روز بوده؛ ضمن اینکه میزان سهمیه تولیدی هر کشور قرار است در نشست روز30 نوامبر این کشورها در وین مشخص شود.

    برچسب ها