عصر خودرو

۸ روش تامین مالی سرمایه گذاری در کسب ‌و کار جدید

عصر بازار- روش تامین مالی سرمایه گذاری در کسب ‌و کار جدید اگر به درستی انتخاب شود می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک شایانی کند. در این نوشتار به ۸ روش تامین مالی سرمایه گذاری در کسب و کار جدید پرداخته می شود.

۸ روش تامین مالی سرمایه گذاری در کسب ‌و کار جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، آماده‌سازی برای آغاز به کار یک کسب ‌و کار تازه نیازمند تامین بودجه است. تامین بودجه از سرمایه‌های شخصی، برای بسیاری از افراد گزینه‌ی مناسبی نیست، بنابراین در این مسئله باید از خلاقیت استفاده کرد. داشتن برنامه‌ی کسب‌ و کار، و پیش‌بینی درآمد/سود مالی مدون به منظور ارائه به هر شخصی که به صورت بالقوه بتواند شما را در تامین مالی کسب‌ و کار جدیدتان یاری کند، بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

    تامین مالی

    در ادامه فهرستی از 8  روش تامین مالی برای سرمایه گذاری در کسب ‌و کار جدید شما آمده است :

    1. سرمایه‌گذاری جمعی

    معمولا بسیاری از سرمایه‌گذاران، وب‌گاه‌های سرمایه‌گذاری جمعی را جست‌وجو می‌کنند تا بتوانند کسب ‌و کارهای جدیدی را بیابند که به دنبال سرمایه‌ی اولیه برای نوبنیادشان (استارت‌آپ) هستند. وقتی برای تامین مالی کسب‌ و کارتان وارد رقابت می‌شوید، باید یک هدف زمانی و یک هدف پولی برای خود تعیین کنید. در توصیف شرح حال‌تان باید پیوندی (لینک) از نسخه‌ی پی‌دی‌اف برنامه‌ی کسب‌ و کارتان لحاظ کنید.

    هم‌چنین، پیوند (لینک) یک ویدئو یا اصل فایل ویدئویی را که در آن به معرفی خود پرداخته‌اید، نیز در شرح‌حال‌تان قرار دهید. با استفاده از سرمایه‌گذاری جمعی می‌توان به سرمایه‌گذاران فراوانی دست یافت و اگر این کار را درست انجام دهید، می‌توانید حتی بیش از مقدار لازم به سرمایه دست پیدا کنید.

    2. سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خطرپذیر

    مدتی است که سرمایه‌گذاران خطرپذیر آن‌چنان در تامین بودجه‌ی نوبنیادها (استارت‌آپ) شرکت نکرده‌اند. سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خطرپذیر در سه ماهه‌ی اول 2016، حدود 25 درصد از زمان مشابه‌ی آن در سال گذشته کم‌تر بوده است. برنامه‌ی کسب ‌و کاری که به یک سرمایه‌گذار خطرپذیر ارائه می‌شود، باید با جزییات دقیق تهیه شده باشد. آنها می‌خواهند بدانند انتظار شما از درآمد برندتان در نخستین سال چه‌قدر است، و انتظار شما از درآمد 5 سال آینده‌تان چگونه است.

    هم‌چنین باید به وی توضیح دهید، ایده‌ی خاص شما چگونه می‌تواند شکاف‌های موجود در صنعت را پر کند، یا چگونه می‌تواند نیاز خاصی را برطرف کند.

    3. ارائه‌ی پیش‌بینی‌های مالی

    باید با همکاری یک مشاور مالی، فهرستی از پیش‌بینی‌های مالی را در زمینه‌ی منافع، درآمد، و رشد کسب ‌و کارتان تهیه و به هر منبع بالقوه‌ی تامین بودجه ارائه دهید. فقط باید اطلاعات دقیق و آماری در این فهرست گنجانده شوند. در کشف راه‌های تامین مالی کسب ‌و کار و تهیه‌ی برنامه‌ی کسب‌ و کارتان بخش‌های وجود دارند که شامل اهداف و امیدهای‌تان برای کسب‌ درآمد هستند، ولی در این بخش فقط باید به اعداد و ارقام توجه و تمرکز کنید.

    4. وام‌های مربوط به کسب‌ و کارهای کوچک

    برای تقاضا و دریافت وام می‌توانید به اداره‌های دولتی مربوط به کسب ‌و کارهای کوچک مراجعه کنید – مثلا در ایالات متحده، اداره‌ای تحت همین عنوان وجود دارد: اداره‌ی امور کسب ‌و کارهای کوچک (SBA). به یاد داشته باشید هنگام اقدام به این کار، رتبه‌ی اعتباری‌تان مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک نسخه از پیش‌بینی‌های مالی و برنامه‌ی کسب و کارتان را تهیه کنید؛ و برای اطمینان از صحت تمام این اطلاعات، همه‌ی آنها را یک بار با مشاور مالی‌تان مرور کنید، و سپس با کمک یک کارشناس امور مالی آنها را ویرایش کنید. انجام این مراحل اضافه، کمک‌تان می‌کند از شایستگی لحن و زبان و قدرت متقاعدکنندگی‌ آن اطمینان حاصل کنید.

    5. استفاده از برنامه‌های تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی کسب و کار

    پیش از آن‌که بخواهید برای تامین بودجه‌ی کسب‌ و کارتان به پس‌اندازهای‌تان متوسل شوید، می‌توانید مزایای استفاده از برنامه‌های تخصیص اعتبار را برای راه‌اندازی کسب و کار نیز بررسی کنید. اگر عضو قرارداد درآمدهای معوقه ( طرح k 4021)، حساب بازنشستگی فردی، یا صندوق بازنشستگی هستید، شاید بتوانید برای راه‌اندازی کسب و کار جدیدتان از آنها پول قرض کنید. ولی هنگام استفاده از این گزینه حتما به خاطر داشته باشید، اگر هنوز موعد برداشت از هر یک از این حساب‌ها فرا نرسیده باشد، شاید مشمول پرداخت جریمه‌ی برداشت زودتر از موعد قرار بگیرید.

    6. تامین مالی از پس‌اندازهای شخصی

    تامین مالی از پس‌اندازهای شخصی با تامین مالی از سرمایه‌های شخصی، کمی متفاوت است؛ زیرا پس‌اندازهای شخصی شامل پول‌های حاصل از درآمدهای مستمر نمی‌شود؛ در این روش برای تامین بودجه‌ی کسب و کار جدید، از پس‌اندازها و وجوه نقد موجود استفاده می‌شود. برای این کار باید میزان گستردگی کسب و کارتان را ارزیابی کنید و آن را متناسب با وجوه نقد موجود برنامه‌ریزی کنید. سود کسب و کارتان با سرعت کنترل‌شده‌ای رشد خواهد کرد.

    7. به سراغ سرمایه‌گذاران برجسته‌ بروید

    در فرآیند تامین مالی یک نوبنیاد (استارت‌آپ) در بخش خاصی از یک صنعت، توسل به سرمایه‌گذاران برجسته‌ ایده‌ی بسیار خوبی است. نوبنیادها (استارت‌آپ) در عرصه‌ی فناوری در حال گسترش و تغییر هستند؛ به این معنی که منابع مالی در این عرصه در حال کاهش‌اند، زیرا به اصطلاح، دست زیاد شده است. بنابراین، باید ایده‌ی منحصر‌به‌فردی داشته باشید و آن را در یک ویدئوی کوتاه به خوبی توضیح دهید، سپس آن را برای سرمایه‌گذاران ارسال، و از آنها درخواست قرار ملاقات کنید.

    باید نظر سرمایه‌گذاران بزرگ و خوش‌نام را جلب کنید زیرا صرفا نام آنها می‌تواند کسب و کارتان را در آغاز راه، چندین گام به جلو بیندازد. اگر موفق به این کار شدید، پیشنهاد می‌کنیم به سرعت این قضیه را رسانه‌ای کنید و برای جلب نظر سرمایه‌گذاران دیگر و همین‌طور جلب مشتری، منبع اصلی تامین بودجه‌تان را به همگان اعلام کنید.

    8. سرمایه‌گذاران فرشته

    سرمایه‌گذاران فرشته کسانی هستند که بدون دخالت در امور کسب و کارتان به شما پول قرض می‌دهند. آنها پول‌شان را پشت ایده‌ی شما قرار می‌دهند و منتظر می‌مانند در مدت زمان خاصی، از بازده‌ی سرمایه‌گذاری‌شان بهره‌مند شوند. با توجه به این‌که دوستان، اعضای خانواده و بستگان مهم‌ترین منابع سرمایه‌گذاری از این دست هستند، باید به عواقب و پیامدهای عدم موفقیت در رابطه‌ی دوستی و خانوادگی خوب فکر کنید.

    باید ماهانه مبلغی را بابت بازپرداخت این پول کنار بگذارید، تا در صورت توافق، آماده‌ی بازپرداخت سرمایه‌ی آن فرشته باشید.

    جمع‌بندی

    اگر در هیچ‌یک از این 8 روش تامین مالی موفق نبودید، شغلی قبلی‌تان را از دست ندهید و پله به پله شروع کنید. می‌توانید در بلندمدت با استفاده از درآمدهای حاصل از همین شغل، کم‌کم به فکر کسب و کار جدید باشید. هم‌چنین زمان بیش‌تری نیز برای حصول اطمینان از اهداف، محصولات/خدمات، و کارمندان احتمالی در روز افتتاح نوبنیادتان (استارت‌آپ) در اختیار دارید. حتما با قدرت و بدون ذره‌ای ناامیدی به معرفی و ارائه‌ی ایده‌های‌تان بپردازید.

    برچسب ها