عصر خودرو

بازار نفت در سال آینده به تعادل می‌رسد;

افزایش تولید نفت اوپک به بیشترین میزان

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی که ساعاتی پیش منتشر کرد، نوست: تولید اوپک به بیشترین میزان تاریخ این سازمان یعنی ۳۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که با اجرای طرح فریز نفتی زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد بازار متعادل خواهد شد.

افزایش تولید نفت اوپک به بیشترین میزان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، آژانس بین‌الملل انرژی، تازه‌ترین گزارش خود را درباره وضعیت نفت و انرژی جهان منتشر کرد.

    در گزارش آژانس آمده است در صورتی که کشورهای عضو اوپک به اهداف تعیین‌شده خود درباره تعدیل عرضه نفت برسند، تعادل عرضه و تقاضا در بازار زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بود متعادل خواهد شد.

    آژانس بین‌المللی انرژی گفته است در صورت توافق اوپکی‌ها برای کم کردن میزان تولید، بازار نفت در سال 2017 به تعادل خواهد رسید.

    کشورهای اوپک براساس توافق الجزیره می‌خواهند تولید خود را 700 تا 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند، این سازمان منتظر است تا کمیته‌ای تخصصی سهم هر کشورها را مشخص کند که در اجلاس رسمی نوامبر اعلام و اجرایی خواهد شد.

    همچنین در گزارش امروز آژانس بین‌المللی انرژی اعلام شده است که تولید کل کشورهای عضو اوپک به بیشترین میزان یعنی 33.6 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

    در آخرین اجلاس رسمی اوپک تصویب شد که کشورهای تولیدکننده نفت عضو این سازمان روزانه تنها 30 میلیون بشکه در روز عرضه بازار کنند.

    گزارش آژانس همچنین حاکی است که در سال 2017 میزان تقاضا برای نفت اوپک 200 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و این روند، وضعیت این نوع نفت را بهبود می‌بخشد.

    آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرده است که تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری و همچنین سال آینده 1.2 میلیون بشکه در روز بیشتر خواهد شد.

    همچنین براساس گزارش آژانس، تولید نفت عراق با افزایش 90 هزار بشکه در روز به رکورد 4.46 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها