عصر خودرو

کشورهای خاورمیانه باید وابستگی به نفت را کم کنند;

قیمت نفت افزایش می‌یابد

عصر بازار- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی با بیان اینکه قیمت نفت با اجرای طرح فریز نفتی افزایش می‌یابد، گفت:وابستگی به نفت کشورهای خاورمیانه و روسیه را با مشکلات جدی مواجه کره و این کشورها باید وابستگی به نفت را کم کنند.

قیمت نفت افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی امروز در کنگره بین‌المللی جهانی انرژی که در استانبول برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر کشورهای خاورمیانه و روسیه با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو هستند، کسری بودجه شدیدی به دلیل کاهش قیمت نفت طی دو سال گذشته پیدا کرده‌اند.

    فتیح بیرول گفت: کشورهایی که اقتصاد آنها تک‌محصولی و متکی به نفت است باید به دنبال تنوع‌سازی اقتصادی باشند، آنها باید از وابستگی صرف به نفت رهایی پیدا کنند و روند تک‌محصولی(نفت) خودر ا در اقتصاد متوقف کنند.

    وی در پاسخ به خبرنگار بلومبرگ که پرسید وضعیت سهمیه‌بندی نفت کشورهای عضو اوپک چگونه خواهد بود، گفت: ما در حال بررسی هستیم که هر کشوری به چه میزان باید تولید خود را کاهش دهد و اینکه پیامد چنین کاهشی برای کشور مزبور چه خواهد شد. تلاش می‌کنیم تا میزان کاهشی که اعمال می‌شود، حداقل مشکل اقتصادی را برای آن کشور داشته باشد.

    در اجلاس غیررسمی اوپک که در الجزیره برگزار شد، اعضا برای کاهش تولید نفت روزانه 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز توافق کردند، این میزان یعنی اینکه تولید روزانه سازمان اوپک 700 تا 800 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد. قرار است کمیته‌ای از سهم هر کشور را در کاهش تولید تعیین و قبل از اجلاس ماه نوامبر اوپک اعلام کند. در اجلاس رسمی اوپک که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، این تصمیم نهایی و قابل اجرا خواهد بود.

    فتیح برول مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی همچنین از افزایش قیمت نفت با اجرای طرح فریز نفتی خبر داد.

    برچسب ها