عصر خودرو

رشد مانده سپرده‌های بانکی در چهار ماهه نخست امسال;

بیشترین و کمترین مبلغ سپرده‌های بانکی در کدام شهرها است؟

عصر بازار- استقرار دفاتر بسیاری از شرکت ها و موسسات تولیدی در استان تهران و همچنین انجام عمده فعالیت های بانکی آنها از طریق شعب بانک ها و موسسات اعتباری این استان، موجبات تجمیع بیش از ۶۶۰هزار میلیارد تومان از سپرده های بانکی را در پایتخت فراهم آورده است.

بیشترین و کمترین مبلغ سپرده‌های بانکی در کدام شهرها است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بررسی آخرین وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان تیرماه امسال بیانگر آن است که مانده کل سپرده‌ها به بیش از 1118 تریلیون تومان رسیده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته 25.2 درصد مبلغی معادل 224 هزار میلیارد تومان رشد دارد. مانده سپرده‌های بانکی در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به پایان سال 1394 حدود 56 هزار و 800 میلیارد تومان معادل 5.4 درصد رشد پیدا کرده است.

    جزییات دیگری از تغییرات سپرده‌ها و تسهیلات بانکی از این حکایت دارد که بیشترین مبلغ سپرده‌ها با رقمی حدود 656 هزار و 400 میلیارد تومان متعلق به استان تهران است که در مقابل کمترین مبلغ سپرده‌گذاری به استان کهکیلویه و بویراحمد با حدود2500 میلیارد تومان بر می‌گردد.
    اما درباره روند تغییر تسهیلات بانکی باید یادآور شد که مانده کل این تسهیلات به حدود 835 هزار میلیارد تومان در پایان تیرماه رسیده که نزدیک به 20 درصد با رقمی حدود 137 هزار میلیارد تومان رشد همراه بوده است. مانده تسهیلات نسبت به اسفندماه نیز حدود 5.5 درصد و رقم 43 هزار و 800 میلیاردی رشد دارد.
    بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با حدود 494 هزار میلیارد تومان و کمترین باز هم به استان کهکیلویه و بویراحمد با3000  میلیارد تومان اختصاص دارد. این در حالی است که نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 83 درصد بوده که در مقایسه با پایان تیرماه سال قبل 4.5 درصد و نسبت به اسفندماه سه درصد کاهش دارد.

    برچسب ها