عصر خودرو

پوتین:

روسیه برای کاهش تولید نفت آمادگی دارد و از طرح فریز نفتی حمایت می‌کند

عصر بازار- رئیس‌جمهور روسیه در بیست و سومین کنگره بین‌المللی انرژی در استانبول گفت: آماده کاهش تولید نفت است و از طرح فریز نفتی که به تدبیر سازمان اوپک طراحی شده حمایت خواهد کرد، در پی این اعلام، قیمت نفت به بیشترین میزان یک سال گذشته رسید.

روسیه برای کاهش تولید نفت آمادگی دارد و از طرح فریز نفتی حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که در بیست و سومین کنگره جهانی انرژی در استانبول به سر می‌برد، گفته است روسیه از طرح کاهش تولید نفت حمایت می‌کند و در شرایط حاضر، مهار یا حتی کاهش تولید نفت تنها تصمیم درست برای تثبیت بازار جهانی نفت است.

    پوتین همچنین گفته است اگر قرار است عرضه نفت کاهش یابد، روسیه نیز آماده است تا تولید خود را کاهش دهد.

    وی افزود: با توجه به شرایط کنونی برای ثابت نگه داشتن قیمت، میزان تولید را کاهش داده‌ایم و در این زمینه از ابتکارعمل کشورهای عضو اوپک نیز حمایت می‌کنیم.

    به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور روسیه، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بیشترین میزان یک سال اخیر رسید و از بشکه‌ای 53 دلار فراتر رفت.

    اما وزیر انرژی روسیه با اظهاراتی محتاطانه گفته است در صورتی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) طرحی برای کاهش تولیدات نفتی ارائه دهد، روسیه آن را بررسی خواهد کرد، اما مسکو ترجیح می‌دهد میزان تولیدات نفتی کشور را ثابت نگه دارد.

    خبرگزاری رویترز نوشته است؛ وزیر انرژی روسیه قرار است فردا چهارشنبه با محمد بارکیندو دبیرکل اوپک دیدار کند.

    بیست و سومین کنگره جهانی انرژی از روز گذشته در استانبول ترکیه با حضور 265 شخصیت از 82 کشور صاحب انرژی در استانبول برگزار شده و تا 13 اکتبر به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت. در این کنگره، رؤسای جمهور کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، آذربایجان، ونزوئلا، قبرس شمالی و نیز وزرای انرژی کشورهای مختلف حضور داشتند. در این کنگره بین‌المللی انرژی که هر 3 سال یکبار برگزار می‌شود، مسئولانی از ایران حضور پیدا نکردند. پیش از این، زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد که در این اجلاس بین‌المللی شرکت نخواهد کرد.

    برچسب ها