عصر خودرو

دیدار طیب نیا با رئیس صندوق بین المللی پول پس از وقفه دو دهه ای

عصر بازار- «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی با «کریستین لاگارد» رئیس فرانسوی صندوق بین المللی پول دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار طیب نیا با رئیس صندوق بین المللی پول پس از وقفه دو دهه ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شادا، طیب نیا در این دیدار گفت: ما در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه اقتصاد ایران در این برهه اصلاحات ساختاری و زیربنایی را شروع کرده ایم.

    وی افزود: نتایج این اصلاحات به آرامی در حال خودنمایی است و موفقیت های دولت یازدهم در کاهش و کنترل نرخ تورم و همچنین مدیریت بحران کاهش شدید قیمت نفت ناشی از پیشبرد همین سیاست است.
    طیب نیا با اشاره به گزارش اخیر صندوق بین المللی پول درباره اقتصاد ایران تاکید کرد: گزارش اخیر صندوق رویکرد مثبتی به اقتصاد ایران داشته و توانسته به خوبی برخی از توفیقات دولت را ترسیم کند.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط خاص منطقه که با پدیده شوم تروریسم درگیر است، بیان داشت: یکی از ریشه های اصلی شکل گیری گروه های تروریستی و پدیده تروریسم فقر است که امیدواریم سیاست های صندوق در جهت افزایش رفاه و کاهش فقر در این منطقه و مناطق مشابه در دنیا به گونه ای باشد که بتواند به زور ریشه ای این مشکل را حل کند.
    در ادامه این دیدار کریستین لاگارد با ابراز خرسندی از اینکه پس از دو دهه با بالاترین مقام اقتصادی دولت ایران دیدار می کند، موفقیت های دولت ایران در کنترل تورم و مقابله با آثار بحران کاهش قیمت نفت را یادآور شده و آن را قابل تحسین دانست.
    رئیس صندوق بین المللی پول ضمن تایید سخنان وزیر اقتصاد کشورمان درخصوص ریشه های تروریسم از برنامه های جدید صندوق به این منظور سخن گفت و تاکید کرد: ما در این زمینه همکاری ایران را مغتنم می شماریم.
    لاگارد در ادامه افزود: درخصوص همکاری بانک های بزرگ با بانک های ایرانی مشکلات وجود دارد که من به سهم خودم تلاش می کنم با مقامات آمریکایی رایزنی کرده تا این مشکلات مرتفع و روند همکاری های بیشتر ایران با نهادهای مالی بین المللی تسریع شود.
    رئیس صندوق بین المللی پول همچنین درخصوص برنامه های صندوق برای آغاز دور جدیدی از همکاری ها با ایران خبر داد و گفت: ما در موضوع آموزش، انتقال تجربیات سایر کشورها و دانش فنی برنامه هایی برای همکاری با ایران داریم که ارایه خواهیم کرد.
    گفتنی است این نخستین دیدار یک وزیر اقتصاد ایران پس از دو دهه با رییس صندوق بین المللی پول است. لاگارد را در این دیدار معاونین و روسای کارگزاری های صندوق همراهی کردند.

    برچسب ها