عصر خودرو

قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود در یک سال گذشته رسید

عصر بازار- پس از اعلام حمایت روسیه از توافق کاهش سقف تولید نفت، قیمت نفت خام برنت دریای شمال در معاملات روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در یکسال گذشته رسید.

قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود در یک سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هر بشکه نفت خام برنت روز دوشنبه با یک دلار و 53 سنت افزایش نسبت به روز گذشته، 53 دلار و 45 سنت معامله شد که بالاترین سطح آن در طی یک سال گذشته است.

    قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت هم روز دوشنبه به 51 دلار و 46 سنت رسید که بالاترین سطح آن از ماه ژوئن (خرداد - تیر) به حساب می آید.
    به نظر می رسد افزایش امروز قیمت نفت، تحت تاثیر اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در کنگره جهانی انرژی است که هم اکنون در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.
    پوتین ضمن استقبال از توافق اخیر اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سقف تولید نفت، برای پیوستن به این توافق اعلام آمادگی کرده بود.
    اعضای اوپک در نشست 28 سپتامبر (هفت مهر) در الجزیره پایتخت الجزایر برای کاهش تولید نفت به محدوده 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز به توافق رسیده بودند.
    این توافق قرار است در نشست رسمی 30 نوامبر (10 آذرماه) اعضای اوپک در وین بررسی و تصویب شود. ایران، نیجریه و لیبی از توافق یاد شده مستثنی هستند.

    برچسب ها