عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

دور از انتظار نیست که قیمت نفت، ۶۰ دلار شود

عصر بازار- خالد الفالح وزیر انرژی عربستان در کنگره جهانی انرژی که در استانبول درحال برگزاری است، گفت: دور از انتظار نیست که قیمت هر بشکه نفت خام در پایان سال جاری میلادی به ۶۰ دلار برسد.

دور از انتظار نیست که قیمت نفت، ۶۰ دلار شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فالح روز دوشنبه اما هشدار داد که کاهش تولید نفت به صورت گسترده ممکن است به بازار نفت خسارت وارد کند.
    وزیرنفت عربستان درادامه مدعی شد: قیمت نفت هرگونه که باشد، عربستان قادراست تا چشم انداز 2030خود را برای تغییر ساختار اقتصاد این کشور که بر پایه نفت قرار دارد، به اجرا درآورد.
    وی با بیان این که تقاضای نفت افزایش خواهد یافت ودرصورت وقوع چنین امری، آمادگی کامل داریم، تصریح کرد:چشم انداز 2030 عربستان را قوی تر خواهد کرد و این طرح، شامل عرضه بخشی از سهام شرکت آرامکو برای پذیره نویسی عمومی است.
    فالح ابراز امیدواری کرد که کشورهای صادرکننده نفت، تا پایان نوامبر (آبان/ آذر) 95 درخصوص تولید نفت خام به توافق برسند.
    وزیرانرژی عربستان افزود: اوپک باید به گونه ای مسئولانه عمل کند و هم چنان به نقش مهمی که این سازمان دارد، اطمینان داشته باشد.
    فالح افزود:اکنون زمان عمل فرا رسیده است و شرایط کنونی با سال 2014 کاملا متفاوت است، چرا که قدرت های نفتی از آن زمان تاکنون، تغییر کرده اند.
    وزیر انرژی عربستان بار دیگر مدعی شد که کشورش آمادگی رویارویی با هرگونه قیمت گذاری نفت را دارد ودرخصوص وضعیت مالی کشورش، هیچ گونه جای نگرانی نیست.
    این اظهارات وزیر نفت عربستان درحالی صورت می گیرد که این کشور برای جبران کسری بودجه به سلسله اقدامات ریاضتی دست زده است که از آن جمله می توان به کاهش حقوق کارمندان، افزایش عوارض ورود و خروج اشاره کرد.
    بیست وسومین کنگره جهانی انرژی یکشنبه شب طی مراسمی در مرکز فرهنگی و کنگره لطفی کردا استانبول آغاز به کار کرد .
    کنگره جهانی انرژی (WEC) هر سه سال یکبار برگزار می شود و این از سال 1977 میلادی به بعد اولین کنگره جهانی انرژی است که در ترکیه برگزار می شود.
    در این کنگره که تا 13 اکتبر فعال خواهد بود ٬همزمان نمایشگاهی نیز برپا شده تا شرکت های انرژی توانایی و ظرفیت های خود را تبیین کنند.
    شرکت ملی گاز ایران نیز در این نمایشگاه غرفه برپا کرده است.
    نمایشگاهی برای معرفی اختراعات و پبشرفت های علمی و فنی مخترعین جوان نیز ترتیب داده شده است تا طرح های نوآورانه خود را در زمینه بهره وری و صرفه جویی در انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر معرفی کنند.
    پلیس استانبول تدابیر امنیتی بسیار شدیدی را در اطراف این محوطه بزرگ به اجرا گذاشته و برخی از خیابان ها را نیز مسدود کرده است.
    روسای جمهوری ترکیه، روسیه و ونزوئلا و جمهوری آذربایجان در این کنگره شرکت دارند.
    هنوز آمار دقیقی از سطح مشارکت هیات ها ارائه نشده ولی پیشتر اعلام شده بود که 54 کشور در سطح وزیر شرکت می کنند. همچنین بیش از 200 تن از روسای شرکت های مهم انرژی جهان نیز در این کنگره حضور دارند.
    در این کنگره که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، از 82 کشور در مجموع 265 سخنران در 60 نشست جداگانه سخنرانی خواهند کرد و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهند.
    نشست ها، فردا صبح بعداز سخنرانی های رسمی شروع می شود.

    برچسب ها