عصر خودرو

سکه و سهام در پرتفوی سرمایه گذاران جای گرفت؛

"گواهی سپرده سکه" اوراقی طلایی در سامانه برخط سهام

عصر بازار- طی معاملات امروز گواهی سپرده سکه طلا ۴۲ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۴۵۳میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

"گواهی سپرده سکه" اوراقی طلایی در سامانه برخط سهام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاملات گواهی سپرده سکه طلا که از اسفند سال گذشته در بورس کالای ایران راه اندازی شد و از تیرماه امسال نیز امکان معاملات آنلاین آن در سامانه برخط سهام فراهم شد، در مسیر رشد قرار گرفته است. به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    بنابراین گزارش، براساس ابلاغیه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی برای صندوق های سرمایه گذاری مجاز شده است که براساس این ابلاغیه، صندوق های سرمایه گذاری «در سهام»، «مختلط» و «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» می توانند با اضافه کردن موضوع امکان سرمایه گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه و امیدنامه خود و طی تشریفات مقرر، حداکثر تا 5 درصد از کل دارایی های صندوق را در این اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.

    برچسب ها