عصر خودرو

"خاهن" موفق به پوشش نیمی از بودجه شد

عصر بازار- شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران موفق به پوشش نیمی از سود خود در شش ماهه منتهی به شهریور شد، همچنین در نیمه سال ۳۶ درصد تولید مقداری بودجه و ۵۲ درصد فروش مقداری را پوشش داد.

"خاهن" موفق به پوشش نیمی از بودجه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مبلغ فروش طی شش ماهه ابتدایی سال 43 میلیارد تومان می باشد که باتوجه به فروش 130 میلیارد تومانی بودجه امسال، حدود 33 درصد فروش در نیمه سال پوشش داده شده است. سود خالص شرکت در نیم دوره امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 میلیارد افزایش داشته، با این حال به دلیل افزایش سرمایه سود هر سهم از 103 ریال به 80 ریال کاهش یافته است. همانطور که ذکر شد سود هر سهم 80 ریالی امسال موفق به پوشش 50 درصدی بودجه شده است.
    براساس این گزارش، همچنین سود هر سهم "خاهن" در بودجه امسال  160 ریال می باشد که نسبت به پارسال 49 ریال بیشتر می باشد. که  دلیل آن با وجود افزایش سرمایه، بیشتر شدن سود خالص به میزان 8 میلیارد تومان معادل 229 درصد می باشد.
    لازم به ذکر است، دلیل افزایش قابل توجه سود خالص در سال 95، افزایش حدود 51 میلیارد تومانی یا 64 درصدی فروش شرکت می باشد، گرچه در عملکرد شش ماهه فروش نسبت به مدت مشابه  سال گذشته حدود 3 میلیارد کاهش داشته که آن هم با افزایش درامدهای عملیاتی و متفرقه منجر شده نهایتا سود خالص میاندوره امسال 77 درصد بیشتر باشد.

    برچسب ها