عصر خودرو

دیروز در بورس کالا رقم خورد؛

تک روی سررسید دی ماه در معاملات آتی سکه

عصر بازار- کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و خوشبینی از روند مثبت اونس در روز دوشنبه بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با نوسان رو به رو شد.

تک روی سررسید دی ماه در معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در دومین روز هفته معاملاتی سکه در بازار آتی بورس کالای ایران در چهار سر رسید فعال با روند صعودی و در سر سید دی ماه با روند نزولی مواجه شد.

    به این ترتیب بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 99 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.02درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افت 0.06 درصدی به قیمت یک میلیون و119 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و 141 هزار تومان معامله و با رشد 0.01 درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با 0.16 درصد افزایش به قیمت یک میلیون و 162 هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید تیر سال 96 با نرخ یک میلیون و 180 هزار تومان معامله شد و رشد 0.14درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 2 هزار و 341 قرارداد و ارزش آن به بیش از 272 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

    همچنین در بازار نقدی سکه نیز همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 82 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، روز یکشنبه حجم معاملات در بازار سکه پایین بود و سکه‌بازان بیشتر ترجیح می‌دادند در انتظار آغاز روند بهای اونس در بازارهای جهانی باشند.

    برچسب ها