عصر خودرو

تعرفه واردات محصولات شیمیایی بخش معدن افزایش یابد

عصر بازار- با وجود تولید و تامین صد در صدی نیاز داخل محصولات شیمیایی مورد استفاده در معادن برای جداسازی کانه‌های فلزی، واردات این محصولات از تعرفه برخوردار نیستند. رئیس هیات‌‌مدیره شرکت اصفهان کو پلیمر با اعلام این مطلب گفت: در اغلب کشورها به منظور حمایت ازتولید داخل تعرفه واردات وضع می‌شود اما در کشور ما با وجود تامین نیاز صددرصدی داخلی، تعرفه‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان در این بخش وجود ندارد. علی شیگانی درخصوص استانداردهای محصولات تولیدی شرکت گفت: تمام محصولات ما از استانداردهای لازم برخوردار است و به لحاظ کیفیتی با محصولات وارداتی برابری می‌کنیم و در برخی موارد حتی کیفیت ما بالاتر است اما باز هم به دلایل نامعلوم شاهد واردات محصول مشابه تولید داخل هستیم.

تعرفه واردات محصولات شیمیایی بخش معدن افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، وی افزود: واحد صنعتی اصفهان کوپلیمر بر‌اساس نیاز مشتری، کیفیت را ارتقا داده و موفق به اخذ گواهینامه‌های ISO 9001، ISO 14001، OHSAS 18001 نیز در این صنعت شده است. وی درخصوص صادرات محصولات این شرکت گفت: ما اکثر محصولات کلکتور و کف‌سازها که مورد استفاده در صنایع معدنی هستند را تولید یا طراحی فرمولاسیون کرده و امکان صادرات آنها را داریم اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات انتقال وجه با وجود دریافت سفارش این موضوع به سختی پیش می‌رود. شیگانی درخصوص کیفیت نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سال جاری گفت: نمایشگاه معدن و صنایع معدنی امسال به‌واسطه تغییر محل نمایشگاه و بها دادن به بخش معدن بسیار بهتر از سال گذشته برگزار شد.

    وی افزود: تولید بیشتر محصولات در این شرکت بر محور تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری روی تحقیقات کاربردی در حوزه مواد و بر اساس نیاز مشتری استوار است و حمایت‌های دولتی می‌تواند این صنعت دانش بنیان را توسعه دهد. رئیس هیات‌مدیره اصفهان کوپلیمر درخصوص میزان کاربرد و تنوع تولید کلکتورها و کف‌سازها گفت: کلکتورها و کف‌سازها محصولاتی هستند که باهدف جداسازی و خالص‌سازی کانی‌های متفاوت تولید و در بخش فرآوری معادن مصرف می‌شوند. شیگانی افزود: صنعت شیمیایی ایران دارای مزیت رقابتی است از این رو سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولید و اشتغال باشد. این صنعت بر پایه مطالعات کاربردی توسعه می‌یابد و طی چند دهه گذشته بخش خصوصی ایران به‌خوبی نسبت به این موضوع آگاهی یافته است. این تولیدکننده کلکتور و کف‌ساز تصریح کرد: در طول سه دهه گذشته، مهندسان فعال در صنعت شیمی ایران در بسیاری موارد توانسته‌اند محصولاتی حتی بالاتر از استانداردهای موجود در کشورهای توسعه‌یافته را طراحی و تولید کنند و تولیدکنندگان کلکتور و کف‌سازها در ایران به لحاظ کیفیت قدرت رقابت با محصولاتی خارجی را دارند اگر چه در موضوع قیمت، هزینه‌های سنگین تولید در کشور کار را برای رقابت دشوار می‌کند.

    برچسب ها