عصر خودرو

کویت از فروش دارایی های خود در انگلیس منصرف شد

عصر بازار- دولت کویت که پیش از این از تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تاثیرات منفی آن بر میلیاردها دلار سرمایه گذاری خود در انگلیس ابراز نگرانی کرده بود، اعلام داشت تا اطلاع ثانوی تصمیمی برای فروش دارایی های خود در بریتانیا ندارد.

کویت از فروش دارایی های خود در انگلیس منصرف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این تصمیم دولت کویت در حالی است که سرمایه داران و تجار کویتی به دنبال کاهش ارزش شدید پوند در بازارهای جهانی طی هفته های اخیر از نبود ثبات در بازار انگلیس نگرانی دارند، اما کارشناسان اقتصادی فشار دستگاه حاکمیت بریتانیا به کویت برای حفظ داراییهای خود در بازار لندن را امری حتمی می دانند.
    کویت از انگلیس به عنوان یکی از شرکای اصلی خود در غرب یاد می کند و روابط استراتژیکی از نظر مالی میان دو کشور از نظر مالی وجود دارد.
    بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده ،کویت دارایی های خود را در خارج از کشور بیش از 592 میلیارد دلار اعلام کرده و تلاش می کند که از این ذخایر مالی برای تقویت ثبات خود استفاده کند.
    هزمان کاهش بهای نفت،کویت را با مشکل مواجه کرده است. نماینده دائم این کشور در سازمان اوپک پیش بینی کرده این وضع در سال 2016 نیز ادامه خواهد یافت و تنها از سال 2017 به بعد می توان به بالا رفتن قیمت نفت امیدوار بود.
    کویت که تا پیش از سقوط بهای نفت 94 درصد از درآمدهای خود را از صادرات طلای سیاه تامین می کرد، اعلام کرد، به دلیل کاهش بی وقفه ی بهای نفت در سال مالی جدید با کسری بودجه بی سابقه روبرو خواهد شد.
    وزارت دارایی کویت اعلام کرده که در سال مالی 2016 ـ 2017 که از شروع آوریل آغاز خواهد شد، 5/ 11 میلیارد دینار برابر با 9/ 34 میلیارد یورو (حدود 60 میلیارد دلار) کسری بودجه خواهد داشت.
    نوال الفزیع، نماینده دائم کویت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی کرده که سال 2016 نیز از این نظر دورنمای خوبی ندارد.
    بگفته او بهای نفت از سال 2017 به بعد بالا خواهد رفت.

    برچسب ها