عصر خودرو

حضور ایران در نشست نفتی استانبول قطعی نیست

عصر بازار- یک مقام مسئول در وزارت نفت با تاکید بر اینکه حضور ایران در نشست چهار جانبه نفتی استانبول قطعی نیست، گفت: ایران هنوز درباره حضور و یا غیبت در نشست نفتی استانبول به جمع بندی نرسیده است.

حضور ایران در نشست نفتی استانبول قطعی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، یک مقام مسئول در وزارت نفت امروز درباره احتمال حضور نمایندگان ایران در نشست نفتی و چهار جانبه استانبول، گفت: حضور نمایندگان وزارت نفت ایران در نشست چهار جانبه نفتی استانبول قطعی نیست.

    وی با تاکید بر اینکه هنوز درباره حضور و یا عدم حضور در نشست چهار جانبه استانبول به جمع بندی نهایی نرسیده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود به زودی درباره حضور و یا غیبت در این نشست به جمع بندی برسیم.

    رویترز هفته قبل با انتشار خبری مدعی شد: منابع وابسته به «سازمان کشورهای صادر کننده نفت» (اوپک) اعلام کردند نشست غیر رسمی  وزیران نفت ایران، عربستان سعودی، عراق و روسیه هفته آینده، در حاشیه کنگره جهانی انرژی در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

    علاوه بر این وزیران نفت امارات عربی متحده، الجزایر، ونزوئلا و قطر رئیس فعلی  اوپک، نیز در نشست بین‌المللی انرژی در استانبول حضور خواهند داشت.

    پیش بینی می‌شود «محمد بارکیندو» دبیرکل  سازمان اوپک هم در نشست نفتی استانبول حضور یابد.

    منابع وابسته به اوپک تاکید کردند انتظار نمی‌رود که وزیران نفت عربستان، ایران، عراق و روسیه در نشست استانبول تصمیماتی درباره سطح تولید نفت اتخاذ کنند؛ اما، این جلسه فرصت خوبی برای مسئولان کشورهای بزرگ تولید کننده نفت اوپک و غیر اوپک خواهد بود تا گام‌های بعدی را پس از اینکه اعضای اوپک در نشست هفته گذشته در الجزایر در  زمینه  کاهش سقف  تولید به توافق رسیدند، مورد بررسی قرار دهند.

    در همین حال بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به واکنش مثبت بازار نفت به تصمیم اخیر اعضای اوپک در نشست فوق العاده الجزایر، گفته است: با خروج مقادیری نفت از بازار وضع بهتر خواهد شد.

    برچسب ها