عصر خودرو

یکشنبه ۱۸ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۹۵.۰۷.۱۸ در بازار برق بورس انرژی ۱,۰۲۶ مگاوات برق به ارزش ۶ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و در محدوده 375,000 ریال باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند با ثبات قیمت در محدوده 375,000 ریال همچنان پایدار بوده و تغییر محسوسی در آن مشاهده نمی‌شود.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، در نمادهای بار پایه نیروگاه‌ها برای فروش با هم به رقابت پرداختند که اندکی کاهش قیمت را به ثبت رساند اما در نمادهای کم‌باری و پیک قیمت‌ها تغییری نداشت.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950727 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950727 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی داشته و در انتهای در محدوده 375,000 ریال روندی با ثبات به خود گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و پس از رسیده به محدوده 355,000 ریال در اواسط دوره شیب صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 365,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 849  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 18.07.1395 با 359  مگاوات می‌باشد.

     

    برچسب ها