عصر خودرو

ایران و شل انگلیس امروز تفاهم‌نامه نفتی امضا می‌کنند

عصر بازار- ایران و شل انگلیس تا ساعاتی دیگر در غیاب خبرنگاران یک تفاهم نامه همکاری در صنایع پتروشیمی امضا می‌کنند.

ایران و شل انگلیس امروز تفاهم‌نامه نفتی امضا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت انگلیسی-هلندی شل امروز بعد از ظهر یک تفاهم نامه همکاری در صنایع پتروشیمی امضا می‌کنند.

    در مراسم امضای این تفاهم نامه، علاوه بر مقامات شرکت شل و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سفیران کشورهای انگلیس و هلند هم حضور دارند.

    با این وجود، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دستوری به روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار عدم حضور خبرنگاران مستقل حوزه نفت در این مراسم شده است.

    در طول 10 ماه گذشته تاکنون ایران با شرکت‌هایی همچون توتال فرانسه، لینده آلمان، سارکوبه اسپانیا، سوجیتس ژاپن و چند شرکت آلمانی و ژاپنی دیگر تفاهم نامه همکاری در صنایع پتروشیمی امضا کرده است.

    با این وجود به استثنای قرارداد لینده آلمان تاکنون هیچ یک از تفاهم نامه‌های امضا شده بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های خارجی در صنایع پتروشیمی کشور عملیاتی نشده است.

     مهمترین تحول در روابط نفتی ایران و شل انگلیس در دوران پساتحریم، وصول طلب 2.6 میلیارد دلاری نفتی ایران توسط شل و فروش یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام توسط شرکت ملی نفت ایران به این شرکت انگلیسی-هلندی بوده است.

    برچسب ها