عصر خودرو

اقتصاد اوباما ۱۵ میلیون شغل ایجاد کرد

عصر بازار- اوباما در حال کسب اعتبار برای ایجاد ۱۵ میلیون شغل جدید در دوره ریاست جمهوری خویش است.

اقتصاد اوباما ۱۵ میلیون شغل ایجاد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سی.ان.ان، همان طور که می دانید آمریکا برای خروج از روزهای تاریک رکود، تلاش زیادی برای ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری انجام داده است. در همین راستا، آمارهای ماه سپتامبر نشان داد که دولت اوباما از ابتدای ریاست جمهوری خود بیش از 15 میلیون شغل غیرکشاورزی ایجاد کرده است.  

    اوباما، در اوایل سال جاری در یکی از سخنرانی هایش گفته بود: "ادعای زوال اقتصاد آمریکا، یک توهم بی پایه و اساس است". این در حالی است که منتقدان او در این رابطه اعتقاد دارند، روند بهبود اقتصادی آمریکا در پایین ترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز قرار دارد.

    در همین راستا اوباما با مخاطب قرار دادن مخالفان خود، ایجاد 15 میلیون شغل جدید در اقتصاد از اوایل سال 2010 تا به امروز را یک موفقیت مهم در اقتصاد این کشور قلمداد کرد.

    وی ادامه داد: همان طور که می دانید در فوریه 2010، آمریکا در پایین ترین نقطه اشتغالزایی و در میانه بحران مالی قرار داشت. طبق آمارهای منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده در سال 2010 کمتر از 130 میلیون شاغل در این کشور وجود داشت که این تعداد در سال 2016 به بیش از 145 میلیون نفر رسیده است.

    اگرچه اوباما با این رکورد در اشتغال زایی هنوز در جایگاهی عقب تر از کلینتون با ایجاد 22 میلیون شغل وریگان با 18 میلیون شغل قرار دارد، اما در این میان اوباما گوی سبقت را از جورج بوش با ایجاد 8 میلیون شغل ربوده است.

    برچسب ها