عصر خودرو

با حمایت انستیتو CFA

انجمن سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ایران تشکیل می‌شود

عصر بازار- مدیر دپارتمان مدیریت مالی دانشگاه خوارزمی گفت: انجمن سرمایه گذاران حرفه‌ای ایران در حالی برای نخستین بار تشکیل می‌شود که در مراحل بعدی تحت حمایت کامل انستیتو CFA به CFA Society of Iran تغییر نام خواهد داد.

انجمن سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ایران تشکیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، انجمن سرمایه گذاران حرفه ای ایران به منظور ارتقای حرفه سرمایه گذاری برای نخستین بار تشکیل می شود.

    انجمن سرمایه گذاران حرفه ای ایران(Iran Association of Investment Professionals ) در واقع یک پیش جامعه (pre- Society )است که با حمایت CFA Institute و پیگیری دانشکده علوم مالی خوارزمی( دانشگاه علوم اقتصادی سابق) برای اولین بار در ایران تشکیل می شود.

    دراین ارتباط مدیر گروه مدیریت مالی دانشگاه خوارزمی  گفت: اعضای این انجمن در حال تاسیس از افرادی تشکیل می شود که یا تحلیل گر خبره مالی (Chartered Financial Analysts) CFA  هستند و یا اینکه کاندیدای آن می‌باشند .

    کامران پاکیزه افزود: حداقل شرط لازم برای عضو شدن در این انجمن گذراندن سطح یک آزمون CFA می باشد که خوشبختانه با پیگیری انجام شده موافقت برای  ایجاد انجمن از CFA institute  صادر شد و برای اولین بار نام ایران نیز در بین ١٤٧ جامعه تحلیلگر خبره مالی در دنیا اضافه شده است.

    به گفته وی، امید می رود این انجمن در مراحل بعدی به CFA Society of Iran  تغییر نام دهد و تحت حمایت کامل CFA Institute قرار گیرد.

     انجمن CFA  سالیانه کنفرانس هایی را در کشورهای مختلف برای ارتقای حرفه سرمایه گذاری برگزار می کند که امسال این دوره در بوداپست مجارستان برگزار و ایران نیز در بین این کشورها حضور داشت.

    در این کنفرانس بازارهای مالی ایران ، دانشجویان مالی و پیشرفت های علم دانش و حرفه مالی و سرمایه گذاری در ایران نیز مورد بحث و بررسی واقع شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

    مدیر گروه مدیریت مالی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه جامعه های CFA در کل دنیا شبکه بسیار بزرگی از تحلیلگران خبره مالی را تشکیل می دهد عنوان کرد: اغلب این افراد در شرکت های سرمایه گذاری بزرگ، بانک های بین المللی بزرگ و نهادهای مالی دنیا فعالیت می کنند که این ارتباطات به سرمایه گذاری خارجی در ایران بسیار کمک کننده خواهد بود.

    پاکیزه یادآور شد: مجوزهای لازم برای فعالیت CFA Institute  در ایران از قبیل ایجاد مرکز آزمون و فعالیت انجمن تحلیلگران مالی از طرف قانونگذاران و ناظران خارجی اخذ شده و در عین حال مجوز کامل و جامعی از اوفک در وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است.

    وی افزود: در ایران مذاکره با وزارت علوم، سازمان سنجش، سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان فنی و حرفه ای برای کسب مجوز فعالیت در داخل ایران در حالی ادامه دارد که متاسفانه مقداری سردرگمی در بین نهادهای داخلی وجود دارد که باعث کند شدن فرایند پیشروی فعالیت ها شده است .

    برچسب ها