عصر خودرو

انواع طلا چقدر کاهش یافت؟

عصر بازار- بازار طلا در هفته گذشته با بیشترین افت قیمت همراه شد؛ به طوری که هر اونس طلای جهانی ۵۵ دلار، هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۱۵ هزار تومان در این دوره زمانی کاهش قیمت داشت.

انواع طلا چقدر کاهش یافت؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نرخ طلا در روزهای اخیر با در بازارهای داخلی و خارجی با افت قابل ملاحظه ای همراه شده است.

    هر گرم طلای 18 عیار در اوایل هفته گذشته حدود 113 هزار تومان در بازار عرضه شد اما از اواسط هفته قبل روند نزولی طی کرد. این نوع طلا در روزهای بعد به حدود 110 هزار تومان رسید و در شروع هفته جاری نرخ آن با ادامه حرکت کاهشی به حدود 109 هزار تومان رسید تا در مجموع هر گرم طلای 18 عیار از هفته گذشته تاکنون حدود 3500 تومان کاهش قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

    همچنین هر مثقال طلا در این بازه زمان حدود 15 هزار تومان با افت قیمت مواجه شد. این نوع طلا در ابتدای هفته گذشته 490 هزار و 500 تومان در بازار آزاد عرضه شد و در ادامه به 475 هزار تومان رسید. در ابتدای این هفته نیز تا حدودی افزایشی شد و به نرخ 477 هزار و 300 تومان در بازار روز گذشته رسید.

    اما هر اونس جهانی طلا در حدود یک هفته اخیر حدود 55 دلار افت قیمت را پشت‌سر گذاشته است. اونس جهانی طلا در ابتدای هفته قبل با نرخ حدود 1313 دلار عرضه شد. در روزهای بعد به 1268 دلار کاهش یافت و در هفته جاری در بازار روز گذشته با ادامه کاهش این روند به حدود 1258 دلار رسید.

    علت کاهش شدید قیمت طلای جهانی در روزهای گذشته بالا رفتن ارزش سهام و نرخ برابری دلار و نیز افزایش میزان عرضه در بازارهای جهانی عنوان شده است.

    همچنین طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان و سرمایه‌گذاران بازار جهانی طلا انتظار دارند این فلز ارزشمند پس از متحمل شدن بیش از پنج درصد کاهش در هفته گذشته و سقوط به پایین مرز 1300 دلار، در هفته جاری بهبود پیدا کند.

    در این نظرسنجی که برای هفته جاری، 18 تحلیلگر و معامله گر شرکت کردند، از میان آنها 14 نفر یا 78 درصد افزایش قیمت طلا و سه نفر یا 17 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند.

    در این بین، تحلیلگران گولدمن ساش در گزارش جدیدی با اشاره به اینکه واکنش قیمت طلا به احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بیش از حد شدید بوده است، اعلام کردند اگر قیمت هر اونس طلا به پایین 1250 دلار سقوط کند، یک فرصت خرید استراتژیک ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها