عصر خودرو

آغاز صادرات نفت خام ایران به مجارستان تا دوم آبان ماه

عصر بازار- شرکت MOL مجارستان برای نخستین بار یک محموله نفت خام سنگین ایران را با حجم ۱۴۰ هزار تن برای تحویل در ٢٣ اکتبر (دوم آبان ماه)، خریداری کرده، که قرار است محموله صادراتی نفت ایران، از پایانه خارگ به پایانه‎ای در کرواسی منتقل شود.

آغاز صادرات نفت خام ایران به مجارستان تا دوم آبان ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، شرکت MOL مجارستان برای نخستین بار یک محموله نفت خام سنگین ایران را با حجم ١٤۰ هزار تن برای تحویل در ٢٣ اکتبر (دوم آبان ماه) امسال، خریداری کرده، که قرار است محموله صادراتی نفت ایران، از پایانه خارگ به پایانه‎ای در کرواسی منتقل شود.

    پیشتر سید محسن قمصری به خبرنگار فارس با اشاره به جزئیات فروش نفت به مجارستان گفته بود: قرارداد فروش یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به مجارستان برای ماه آینده نهایی شده است به طوریکه این محموله نفتی از طریق کانال سوئز به این کشور ارسال می شود.

    شرکت «او. ام. ال» مجارستان به تازگی با ارائه درخواستی رسمی به شرکت ملی نفت ایران علاوه به درخواست خرید نفت خام سنگین ، خواستار واردات روزانه 30 تا 40 هزار بشکه نفت خام سبک از ایران شده؛ اما با این وجود محدودیت تولید نفت سبک و بالا بودن ظرفیت تولید نفت خام‌ سنگین، مانع آغاز صادرات نفت ایران به مجارستان به عنوان یکی از کشورهای مصرف‌کننده نفت در بلوک شرق اروپا شده است.

    که با آغاز شمارش معکوس بهره‌برداری از فاز اول توسعه میدان نفتی خشت در جنوب کشور، امکان تولید روزانه 20 هزار بشکه نفت سبک و تامین نفت مورد نیاز مجارها فراهم خواهد شد.

    غلامحسین منتظری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زاگرس جنوبی درباره آخرین وضعیت توسعه و آغاز بهره برداری از میدان نفتی خشت در استان فارس، گفته بود: هم‌اکنون پیشرفت ساخت و توسعه فاز اول این میدان مستقل نفتی به حدود 80 درصد رسیده است.

    وی با اعلام اینکه هدف از توسعه فاز اول میدان خشت، تولید روزانه 20 هزار بشکه نفت سبک است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است نفت تولیدی میدان خشت از طریق چند راه گناوه به پایانه نفتی خارگ و مبادی صادراتی انتقال داده شود.

    برچسب ها